vad betalar ni på sommaren??

Sv: vad betalar ni på sommaren??

Ja det var väldigt dyrt! Även för att vara i Stockholm... Kan du inte bara betala kallhyra då och ställa dig på ett annat bete? Fast kallhyran kanske är hög den också?

Jo, men kallhyran är 1800 och då blir det ju ungefär lika dyrt även om jag släpar iväg med hästen till ett billigt bete. Tänkte nog försöka flytta helt inom en inte allt för avlägsen framtid, så jag vill undvika att flytta tillfälligt nu för hästens skull.

Ja, kallhyran var ju saftig den med. Jag var tvungen att hitta en annan lösning för min häst som inte verkar trivas ute dygnet runt, utan blir orolig och kan inte komma till ro. Så hon står numer fullinackorderad med mycket utevistele i en gräshage, men till en betydligt större kostnad. Men... vad gör man inte för sin älskling?

500 kr/månad. Men då får vi stå för tillsyn själva.
Hagen är så underbar att det absolut är värt det.

jag betalar 1800kr...Står kvar vid vanliga stallet med tillgång till ridbana,sommarhagarna finns såklart där också. Vi öppnade upp till beteshagarna strax innan det började växa över och sen går de i beteshagarna hela sommaren, dom går dock inte i samma hage hela sommaren, utan får öppna upp till nya, och stänga gamla allt eftersom att gräset växer o äts upp..
Vi har tillgång på grovfoder också, eftersom att hästarna där inte går ute dygnet runt hela sommaren.

Jag bet 750 /månad i kallhyra året om + foder. Nu går de ute, men är inne en del under dagen då stallägarna vill ha det så då ena hästen behöver extra mat. Hästarna går i samma hage o har en "sluss" upp därav får alla gå in.
Har tillgång till stallet nu, men finns ingen ridbana eller liknande på gården. Vi har rullade schema året om på in/utsläpp o check av hästarna när de går ute + fylla på vatten.

jag har gratis bete, men har satt upp eget stängsel som har kostat...

när jag var inackorderad så batalade jag 500/häst för betet som var även kallhyran vintertid

Jag tar 350:- för sommarbete.

Då ingår:

- Ridbana
- Plats i sadelkammare
- Daglig tillsyn under flera timmar inkl vattenkoll
- Jag lägger på täcke om det är regniga dagar
- Borstar dom hästar där ägarna inte har möjlighet att komma ut och visiterar alla varje dag

//Domino_s

KL

Jag har gratis sommarbete än så länge! Står hos min mammas sambo och han står även för saltsten. Det är verkligen en fin hage, stooor och kuperad med vatten som kommer direkt ur berget. Skönt att slippa att böka och hålla rent ett vattenkar!

vi betalar 1000 kr,och då har vi tre hästar.Då går ponnyerna i en storhage på ca 4ha och storhästen går tsm med en annan häst i en hage på ca 5ha.Men vi har några hagar att byta mellan så där finns alltid bete.

jag betalar 1.300 i månaden, då har jag tillgång till boxen som vanligt, även ridhuset och paddocken. Hästarna går ute på nätterna.

*knapplån*
Betalar 750kr under sommaren dvs juni,juli och augusti. Fantastiska hagar, rejält tilltagna vattenkar med självpåfyllning och tillsyn av hästen. Självfallet är jag där varje dag ändå och tittar till och fodrar.
Vill jag ha tillgång till stallet och box så blir hyran 1250kr tror jag det var.

jag står på sveriges näst dyraste bete... 1000 ger jag.... och sköter allt själv med vatten. skönt att någon är lika "dum" som jag.....

Jag betalar 1750 per häst och har inte tillgång till boxen under betesperioden. Däremot skall boxen målas av mig som hyresgäst. Vill man så får man ta havre. Ingen tillsyn ingår.

hos mig betalar dom för stor häst 1900kr och då ingår all service,saltsten och silage om dom behöver stödfofras och halm om dom stallas in vid regniga dagar. även tillgång till ridbana med hindermaterial

Senast ändrad av en moderator:

jag står på sveriges näst dyraste bete... 1000 ger jag.... och sköter allt själv med vatten. skönt att någon är lika "dum" som jag.....

Förstår inte vad ni gnäller över? MARK kostar, antingen i lånekostnader som man ofta har på gårdar eller arrende avgift, sen kostar elen, eltråd,aggregat,hagstolpar. Varför köper ni inte egen mark eller hyr om ni tror att ni kommer billigare undan?
varför ska man bedriva välgörenhet för att ni är snåla?

Kl
Jag har då betet gratis!
Vet många fler som har det här.

Jag hyr ut stallplatser och tar 1200 året om, då ingår halm och hö,även på sommaren om de inte vill ha hästen ute dygnet runt! ut-och insläpp, jag sköter all tillsyn året om samt sköter naturligtvis all stängselvård vilket tar mycket tid!
Har tidigare tagit halva summan på sommaren men detta missköttes alltid då man gärna tog in sin häst ganska ofta och gav den både halm och hö fast detta då inte ingick!

Samma hyra året runt, 2000 kr i mån. Då ingår det bete (dåligt, tur att de bara är 2:crazy:), boxen, hö nu när betet är dåligt (men det behövs inte enligt stallägaren... :mad:)ingen tillsyn, egen vattenpåfyllning. Om jag skulle ha flyttat honom till ett bättre bete under sommaren skulle jag ändå fått betala 2000 kr per mån + beteshyran.:eek:

Betalar ingenting :)
Känner hon som äger betet, var medryttare på hennes häst innan, och hon tycker bara det är bra med en extra häst förutom hennes två egna, och vi turas om att kolla hästarna+vatten och om någon åker bort är det inga problem osv
Ingen ridbana och hästarna flyttas runt mellan fyra hagar, vid den ena finns det litet stall så man kan hålla på med hästen inne, lada/garage att ha grejerna i finns vid alla beten :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka