vad betalar ni på sommaren??

Sv: vad betalar ni på sommaren??

Har för första gången hyrt bete,en enormt härlig stor hage hos ansvarsfulla hästmänniskor.För det betalar jag 300 i månaden för mina 2 isisar,shettisen går gratis.Då ingår daglig tillsyn(de bor vid hagen),och givetvis vatten.

Skulle ha stått 300 per isis,alltså 600 kr i månaden för isisarna.

jag betalar 900 kr på sommaren då ingår
hö om jag ska åka någonstans
betfor.havre.korn mineraler .salt tillgång till stallet ridbana
tycker inte att det är dyrt

Gratis. Sjöhage, vattenkopp och tillgång till box ingår. Det tillhör min sambos släkt och de får EU-bidrag för att ha hästar i den hagen.

Kl

har iofs bara kollat igenom några av sidorna men vad billigt de flesta verkar stå?!

Här är det 1300 kr /månad som gäller, om man vill ha tillgång till stall osv.

Vill man bara ha på bete är det 5-600 nånting. då får man nyttja ridhus & paddock och kan göra iordning hästen inne i mån av plats.

Men 1350 rä det året om om man ska ha boxhyra. Men det är ju som någon skrev andra omkostnader man har på sommaren som behöver täckas upp så tycker det är fullt normalt faktiskt.

Förra stallet betalade vi samma hyra året runt i, 750 kr/mån då med tillgång till ridbanor och ridhus. Nu jobbar jag i ett stall och betalar ingenting för hyran, utan endast för strö och foder - dock ingenting för själva betet. Men de som har sina hästar här betalar
40 kr/dygn för bara bete, sto m. föl (går dock in nattetid) betalar drygt 100 kr/dygn så det är lite olika. Dock ingår foder om så behövs, både kraftfoder och grovfoder.

Vi har bete i det stall där min häst står på lösdrift så när sommaren kommer betalar vi kallhyra - 1000:-. Då ingår enorma hagar, stallet får vi använda som vanligt och vi sköter vatten och allt själva (har "fodrings"schema).

Varmhyra är 1500:-, kollektiv lösdrift inkl grovfoder. Så det är bara foderkostnaden som försvinner över sommaren efter som att vi har en kollektiv lösning och därav inte betalar för några tjänster, samt köper in strö separat eller får det gratis av stallägarna vid behov.

Betalar 1000/månad. Tycker med det är i häftigaste laget....

Läste hela tråden, och 1000/mån kanske inte är så dyrt? Behöver inte göra nått förutom att rida honom i stort sett då...

Första sommaren jag hade min häst så fick jag betala nånstans mellan 500-1000kr för bete per månad...men alla andra år fram tills nu så har jag alltid fått gratis bete. :)

*kl*

Jag betalar 500 kr per häst. Då ingår tillsyn två gånger om dagen, vatten, saltsten, och normalt slitage. betet är ett naturbete på ett antal hektar fullt med backar, stenrösen, bäckar och gräs (även om det håller på att torka bort)

Ditt bete låter väldigt dyrt, vad är det för typ av bete?

typ?? ja du , en kuperad hage med en å o dricka i...o en saltsten.

Jag betalar 150kr då ingår allt så som: saltsten, vatten , tillsyn, stallet och boxarna. Alltså betalar 150kr för samma saker som jag har på vintern (men då kostar det 500kr.)

Jag betalar 1500:- i månaden året om.Vi har jättebra sommarhagar.Och blir det dåligt väder så har man box och den maten man behöver.I början tyckte jag det var dyrt.Men jag trivs så pass bra så jag betalar gärna det.Lungt och skönt med underbar utsikt över havet ;)

Vi har eget stall och rasthagar.
Hyr sommarbete för 1000 kr / år ( för 5-6 småponnyer )
Då ingår gräs och vatten.
Allt fixar vi själva.....Tillsyn ,vattning ,staket osv..

På förra stallet betalade vi 1900:- året runt.... Det är nog i särklass det dyraste bete jag stått på!!!
Till råga på allt så räckte inte betet, men då vi skulle lägga ut hö skulle den hö-kostnaden tillkomma....

Är rätt glad åt att inte stå där nu....

Jag betalar samma som övrig del av året dvs 500:-. Då ingår ju min stallplats, vatten, saltsten, daglig visitation av min häst.
Än så länge har jag tyvärr ingen paddock men den är underbygge och snart färdig *längtar*

Ska nog vara glad för va mkt pengar en del av er får betala =/ Det som är dyrt i förväg o ha häst...

ingenting mer än vad det kostar att sätta upp stolpar & hagstängsel :)

*kl*

De som har bete hos oss får det gratis. Stängsel, vatten, salt och tillsyn mm ingår. Dock ingen stallplats för utom mycket tillfälligt om det behövs.
Så har vi alltid haft det och det funkar utmärkt:)

Jag betalar full stallhyra året runt, alltså 4 900:- för båda mina, de går då på bete.
Har tillgång till ridhus, ridbana, stallet samt daglig översikt, har också foder jag får ta av.

Stod förut i ett stall där jag stod gratis mellan juni-september.
Men det var inte en människa som kollade över andras hästar.

Så jag har inga problem att betala denna kostad på sommaren heller.

Jag betalar 700kr/ månad för ganksa halvtaskigt bete, vatten, saltsten och inhängnat område. Tillgång till stallgång och ridbana OM man betalar normala kallhyran på 1200kr. Boxarna ska stå tomma under sommaren enligt stallägaren. Annars finns mindre bod att hänga sadeln i.

så 1900kr med andra ord/ månad för betet. dyrt! Jag valde visserligen att säga upp min box i god tid innan betet eftersom jag flyttar till hösten.

80 € (800 kr)
då ingår allting, all skötsel förutom mockning och ridning.

samma stallhyra på vintern också

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 365
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10