vad betalar ni på sommaren??

Sv: vad betalar ni på sommaren??

800kr med tillgång till ridbana, stallet fixar med vatten. Har även tillgång till box för 10kr/dygn.

kl

oj lite avis, he jag betala kallhyran hela sommaren på host 2,200 o då ingår inget mer än in o utsläpp om jag vill ha det, dvs som på vintern.
men pengar vad är det när man har hagar på vintern o inte rastfållor i stockholm, stall man trivs i ridbana o 500 meter till ridhus, och folk man litar på. pållen är nöjd o glad och jag med.

pengar är en fis i rymden när man ster till vår mentala o fysiska hälsa. matte avstår så gärna allt annat än sin prinsgroda

Jag har fixat så jag får låna mina beteshagar gratis. Förutom en på ca ½ hektar som som jag betalar 500:-/år på.

Men, jag får själv fixa daglig tillsyn, vatten (ett åbäke är det till vissa hagar), och stängsel. Ingen tillgång till stall eller ridbana.
Men, det är bra hagar, med skugga och backar och bra bete. Hästarna trivs, och det är väl det viktigaste. :)

Ena hagmarken lånar jag av kommun, den andra av privatperson som tycker det är trevligt med hästar som grannar under sommaren! :bow:

Betalar 1350:- för bete, då fyller jag själv på vatten, betalar mineralbalja och saltsten själv. Egentligen ingår vanliga pelleterade mineraler, men unghästen tar jag inte in varje dag - kollar bara till honom i hagen. Vi har tillgång till box och stall som vanligt.

Onödigt dyrt, jag vet. Står endast där för att behålla min stallplats över sommaren.

Enda problemet med pengar är när man inte har råd! ;)
Och faktiskt, om ett stall verkligen tar ut överpriser (dock inte så vanligt, bara att man själv tycker det jämfört med andra stall man tidigare stått i/som finns runtomkring) så känns det ju som att man hellre hade lagt pengarna på annat till hästen.
Å andra sidan är nog inte risken så stor att man tycker något är överpris om man verkligen är nöjd med det man får...

Jag vet att jag iaf hade varit tvungen att flytta mina pga att 2400:- per månad dvs 7200:- för en sommar är väldigt mycket att betala under sommarbetet, om jag hade haft kvar båda två.

*svammel*

betalar 500 kr/månad under sommaren då ingår typ bara vatten och ridbana (som dammar satan :p) boxarna målar vi om under sommaren, men skulle en häst bli skadad finns det en utebox. Förra betet va det dyraste jag varit med om, var tvungen betala kallhyra 600 kr, sen 500 kr per bete, 2 mindre sommarhagar, hade tur att hon som hade hand om stallet sa att mina hästar kom så sent så ena hagen behövde jag inte betala, och andra betet bara för en häst då den andra såldes så vi använde os aldrig av stallet till denne men betalade hyran iaf. så baralade "bara" 1100 för ena och 600 för den andre, men de andra som stått där längre fick betala 1600 kr/häst villket jag kallar rån.

Jag hyr ut en stallplats, där ingår allt foder, saltsten , strö, vatten och daglig tillsyn/skötsel. Jag tar i stallhyra 1000 kr /mån året runt.. Även under betessäsongen, då jag/vi sköter all vattning stängsling osv..Jag anser inte att det är dyrt utan billigt..

Senast ändrad av en moderator:

Jag betalar samma hyra som resten av året, av den enkla anledningen att stallägaren har räknar ihop alla kostnader över ett år och slagit ut det på tolv månader. Ser inget konstigt i det, annars hade jag fått betala mer under de månader hästen inte går på bete. Betalar dock inte mycket i stallhyra (500 kr) men det är en jäkla massa slit för att hålla det så billigt eftersom vi delar på allt jobb som hör stallet till. Det ingår ingenting i den hyran, förutom tillgång till en hage och en box.

Nej, Sveriges dyraste kan det inte vara.
Sommaren 2005 betalade jag 1800 kronor för hage (med tillgång till box och ridbana). Eftersom det inte var så mycket gräs i hagen var jag tvungen att köpa hösilage. Stallägaren fodrade morgon och kväll, samt lade på/tog av täcken vid behov.
Vattenpåfyllning skulle ingå, men vi fick oftast fixa det själva.

Immer

jag betalr 2150 som resten av året även när de går ut, stör mig inte.

Med tanke på servicen och tillgång till box så kan man väl inte kalla det "sommarbete" direkt?
Det låter som en vanlig stallhyra i mina öron! :p

Inget :D

Betalar 1500 på vintern men gratis på sommaren, har fortfarande tillgång till stall och sånt.

Betalar samma året runt (800kr), helt ok!
Stallägarna vattnar dagligen, står för saltstenar samt kollar över staketen osv. Har som vanligt tillgång till ridbana och stall.

Jag betalar 1600:- för betesäsongen och har då tillgång till stallet men får sköta all service själv. 1000:- kostar det om man har hästen ute dygnet runt så 1600:- känns rätt saftigt med tanke på att ingen service ingår. Betalar 1800:- resten av året och då ingår allt. Men betalar gärna så länge pållan får stå inne nattetid och det är rätt mysigt att släppa ut på morgonen och få mocka sin egen box. Däremot hade det ju vart skönt att få lite lägre hyra under sommaren då det går åt mkt mer pengar på tävlingsfronten nu men ute dygnet runt och tävling funkar inte riktigt. De andra större stallen härikring har dock en mkt högre hyra året om och sänker inte under betessäsongen så man får vara glad för det lilla.

jag betalar 1000 kr, precis som resten av året då min lilla pålla går på lösdrift....de andra hästarna som står på stallet betalar också 1000, en sänkning med 500/månad under betessäsongen.

De två unghästarna går på ett gratisbete med tillsyn, de ville ha kompisar till sina två unghästar och har mycket bete. Däremot betalar jag full hyra, 1800:-, för mitt sto då den går på bete som tillhör stallet, tillgång till box, strö, foder och ridbana/ridhus om jag vill, men nu ska hon vila en månad och gå ute dygnet runt och bara äta gräs.

Jag betalar som resten av året, 700 kr i månaden och då ingår in och utsläpp, boxplats, strö, daglig tillsyn osv.
Trivs jättebra :love:och tycker det är toppen att inte behöva flytta hästen utan ha sån tur att vi har så fint bete. ridbana har vi också.

I förra stallet så fanns inget bete utan man var tvungen att flytta hästarna två månader under sommaren, då hade stallägaren "sommarlov" från inhyrningarna. men värre va att om man ville behålla stallplatsen var man tvungen att betala halva stallhyran ändå dom månaderna, vilket var 675kr/månad:devil:
Dessa stall ligger dessutom ca 1 km ifrån varandra...

Vi får betala 1500 vilket är kallhyran, normalt pris är 2500.
betfor och vare ingår men inte hö.
Hästarna ska gå i hagen dygnet runt, och vill man ha den inne någon gång får man släppa ut den själv.

Nej, sommarbete kunde man absolut inte kalla det, eftersom det var så lite gräs i hagarna.
Vi betalade samma hyra som på vintern när hästarna var uppstallade.
Men grejen var den att alla hästar skulle gå ute dygnet runt på sommaren medan stallet målades och ställdes iordning. Boxarna användes bara en gång, en natt när det var förskräckligt åskväder.
Att betala så mycket i kallhyra och sedan behöva köpa hösilage själv är alldeles på tok. Stallägaren hade ju inga kostnader vare sig för strö eller hö/hösilage (vilket annars ingick i stallhyran vintertid).

Immer

Senast ändrad:

Jag betalar 300 kronor i vårt ordinarie stall, inkl bete.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 782
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 365
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka