Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Vill jag ha.Har fortfarande lite ont i nedre delen av ryggen,skinkan och ned mot benet på högra sidan.Vill gärna ha stretchtips för att...
Svar
8
· Visningar
8 222
Senast: Zolimita
·
N
Hästmänniskan Lyckades sälja min stora 2axlade transport igår så nu letar jag lite smått efter en fräsch enaxlad. Men vilket fabrikat är bäst? Vill...
Svar
11
· Visningar
1 427
Senast: nalle
·
Hästmänniskan Vi haller pa att bygga vart ridhus underlag och vi har manga problem det storsta ar att ridhuset ligger i kina och det ar svart att...
Svar
9
· Visningar
4 715
Senast: Tacitus
·
C
Hästmänniskan Satt och funderade...låt oss säga att 3 parter är inblandade(påhittade namn) Stina som säljer sitt sto för 20 000 kr och bibehållen...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: crazy
·
F
Hästmänniskan Jag ska för första gången i mitt liv hyra boxplats och dessutom flytta. Min familj har alltid haft eget stall där vi haft våra hästar, 4...
Svar
7
· Visningar
1 181
Senast: silverblom
·
S
Hästmänniskan Ska börja med mitt projektarbete i sommar, har inte valt vad jag vill göra än men har massor med ideer som jag tror går att genomföra...
Svar
1
· Visningar
2 327
Senast: silverblom
·
S
Hästmänniskan Hej! Jag fick här för en tid sen höra att en kvinna som driver ett stall med köp och salu hästar, fick sina hästar lite varnvårdade...
Svar
3
· Visningar
906
Hästmänniskan Hur gör ni för att behålla lugnet, eller återfå det, när ni t.ex. hanterar hästar? Jag känner ofta att jag har kvar den stress som...
2
Svar
22
· Visningar
2 183
Senast: _sandrooo_
·
Hästmänniskan Någon måste skämta med mig! Haft en tjej som varit och provridit en av mina hästar vid tre tillfällen, detta tycker både jag och hon är...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 322
Hästmänniskan Ni som har skaffat Paddex till era ridbanor.. Hade ni problem med att få dit lastbilarna, hur lång tid tog det innan ni fått första...
Svar
12
· Visningar
1 419
Senast: _sandrooo_
·
Hästmänniskan Jag lånade ut min häst på foder den 25:e november. Fodervärden (eller hennes mamma då) skulle stå för försäkringskostnaden, hon började...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan Vi planerar för att ta hem hästen och ska bygga lösdrift. Nu i vinter har vi röjt i hagen som ska bli vinter/vår/hösthage (dvs inte...
Svar
13
· Visningar
3 361
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Varför? Antar att det var för att man kalkade förr men nu måste det väl gå att måla den delen röd också? Eller biter inte röd färg på...
Svar
11
· Visningar
7 013
Senast: mizz
·
S
Hästmänniskan beräknar ni som har eget stall att det går åt till en häst per år? Jag ska byta stall och de har torv men jag vill ha min på halm så jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: Fredag
·
S
Hästmänniskan Jag får så extremt ont i mina hälsenor när jag rider. Speciellt om jag har något kortare läger, tex vid uteridd så man får en bra...
Svar
9
· Visningar
1 840
Senast: SockerSara
·
A
Hästmänniskan Låt oss säga att ett ridläger kostar 2000kr. Av de pengarna går 1000 kr till ridlektioner 350 kr till mat 100kr till logi 100 kr...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Hur skall man ta sig till väga? Om man vill importera hästar ifrån t ex Tyskland? Är det svårt? Kostsamt? Berätta gärna så mycket ni...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Nu har Masse köpt en större traktor och behöver också då en balgrip för att kunna hantera inplastade balar i större omfattning. Tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
7 678
Senast: nordtravare
·
Hästmänniskan Varför ses man som snål om man har stall men inte vill ha inackorderingar..? Jag vill inte ha fler inackorderade, men ändå ringer det...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 458
Senast: Fjunet
·
J
Hästmänniskan VAd kan kostnaden för el (360m hage med två trådar, dygnet runt) och vatten (till två ston) kosta per månad?
Svar
3
· Visningar
982
Senast: TomasN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama