Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan I går hamnade jag i en diskussion med lite andra hästmänniskor när vi var på en tävling i kallblodsdressyr. Det vi diskuterade var om...
2
Svar
28
· Visningar
3 168
Senast: LLaika
·
M
Hästmänniskan På måndag ska jag börja rida på ridskola efter ett uppehåll på 12 år. Jag har inte suttit på en häst sen jag var 13 år - och jag är...
2
Svar
21
· Visningar
1 920
Senast: Moxaja
·
Hästmänniskan Har min d-ponny utlånad sen februari-07, hästen står nästan 40mil ifrån mig. Deckemans kontrakt har vi använt oss utav, o i...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: Linduzz
·
V
Hästmänniskan Jag har ett dilemma, och hoppas på att ni kan ge goda råd. Jag köpte för 5 veckor sedan en ponny till mig och min 12-åriga dotter. I...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: Athenalover
·
R
Hästmänniskan Jo det här är kanske lite onödigt men endå nått jag funderade på. Vi var och kollade på stallplatser igår, det var ett helt perfekt...
Svar
15
· Visningar
1 569
Senast: IrishDraft
·
L
Hästmänniskan Har ni sett på djurpolisen på Animal Planet? jag kan inte titta en enda gång utan att börja gråta. Det är helt sjukt att sån vanvård...
2
Svar
25
· Visningar
2 278
Senast: månFare
·
C
Hästmänniskan vad brukar det kosta att lämna bort en ponny/häst på inridning och utbildning. och ev tävling såsmåningom? både månadskostnad(?) och...
Svar
13
· Visningar
1 382
Senast: Egonson
·
A
Hästmänniskan Har sålt en häst, som det inte var något fysiskt fel eller nåt annat fel för den delen heller på (rena papper på vet. besiktning, med...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Totola
·
T
Hästmänniskan Vart får man tag på sådana? Vi har bara granngården här, tror inte att jag sett några där. Finns de att köpa på nätet?
Svar
7
· Visningar
2 110
Senast: Strajder
·
S
  • Låst
Hästmänniskan Jag lånade ut en häst på foder, vanligt fodervärdskontrakt skrevs givetvis. Jag har till och från gått och tänkt den senaste tiden ja...
Svar
17
· Visningar
2 611
Senast: skuggi
·
P
Hästmänniskan Är det att ta i för mycket med 400 lux i ridhus? Vill ha det väldigt ljust men inte till vilket pris som helst. Hur viktigt är det...
Svar
3
· Visningar
3 089
Senast: ang
·
Hästmänniskan Jag har deckemans fodervärdsavtal. Har en fundering ang avtalet, hur man tolkar det. Vad gäller om hästen får en skada, som tar...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: No1
·
Hästmänniskan Är dte månag fler än jag som mår psykiskt dåligt/psykiskt sjuk och har häst? Hur fungerar allt för er? Hur gör ni de dagar ni inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 214
Senast: YlvaG
·
P
Hästmänniskan Jag håller just på och tittar igenom ett förslag på avtal för uppstallning. Där står att det åligger hästägaren att hålla...
Svar
3
· Visningar
935
Hästmänniskan Jag måste bara fråga. Blev intresserad av en åring. Åkte och tittade på den vilket innebar flyg till Arlanda (inte helt gratis)...
2
Svar
20
· Visningar
2 432
Senast: wrangler
·
C
Hästmänniskan Jag är väldigt ny i sadeln och rider en gång i veckan på westernridskola och en gång till hos en kompis, alltså två gånger i veckan. När...
Svar
4
· Visningar
1 174
Hästmänniskan dom här som finns ute på marknaden nu, sprengers och mark todds, har läst att dom avlastar knäna.. Till er med knä problem eller...
Svar
17
· Visningar
1 265
Senast: Ninjaninis
·
Hästmänniskan .. eller finns det? Dessa plastbitar är ett otyg i sig tycker jag, men de är ju faktiskt användbara ibland.. :angel: Tycker dock de vita...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Sammet
·
Gnägg Min förra pålle som jag saknar och som alltid finns i mitt hjärta!
Svar
0
· Visningar
134
Senast: ika77
·
Gnägg Saga är nu 4 månader och håller på att utvecklas till en riktig snygging
Svar
0
· Visningar
146
Senast: BONA