Djurpolisen

Sv: Djurpolisen

ja tyvärr förekommer det ju även i sverige... dessa människor borde avrättas så man blir av med skiten.

Låt dom få samma behandling som djuren istället, avrättning är på tok för milt för sånt där!:devil: :mad:
Jag blir lika arg och lessen varje gång jag hör eller ser något sånt där. Förstår inte hur en del tänker. Brist på pengar är absolut ingen ursäkt för att behandla ett djur på det sättet!

Jag ser på det imellanåt och tycker att det är fruktansvärt hur många behandlar sina djur. Tyvärr beror det oftast på okunskap och/eller pengabrist. Det är inte många som gör det för att jävlas med djuren (hoppas jag). Det är när jag se sådanna bilder som jag känner vad det är jag vill jobba med, så djuren kan få det bättre.

Låt dom få samma behandling som djuren istället
Har nog sett det flesta avsnitten och i ett fall med svältande häst/hästar så fick ägarinnan (?) fängelse med den första tiden på vatten och bröd (tror det var 3-4 dagar). Även så fastställde domaren att de skulle göras förstoringar (i affischstorlek) på fotona på hästen/hästarna som skulle sitta i ägarinnans cell under hela fängelsetiden så hon fick se och tänka över vad hennes handlande medförde.

Skulle vara i Sverige det då skulle det väll bli ramaskri om en blev dömd till fängelse och den första tiden på vatten och bröd om de hade svält sina djur.

En del i Sverige är tyvärr ganska naiva och tror att det inte händer här eller att det inte är lika illa här. Läste senast för några dagar sedan om att de fick avliva två hästar som låg inne i ett stall med 2 redan döda kompisar :cry: .

Ja... brukar kolla på det ibland på förmiddagarna när jag är klar i stallet. Helt fruktansvärt ibland :cry:
Något som jag helt klart skulle kunna tänka mig att jobba med här i sverige för att hjälpa dom stackars djuren som råkar illa ut.
Dock skulle väl alla hamna hemma hos mig istället... jag har den tendensen att vilja ta hand om allt och alla.. särskilt djur :love:

Tycker det är bra att det sänds så folk får se hur illa det kan va och att man faktiskt kan få straff för det (även om straffen tyvärr inte är så hårda som dom säger att dom KAN vara).

// F

Det går på animalplanet (vi har den via boxeravtal). Och det går flera ggr varje dag. Bäst är det när det är i Houston tkr jag, då är det fler stora djur.
Usch såg ni igår? hästen som hade bruten armbåge och som hade fått gå med det i flera dagar...! Usch vad otäckt det var att se när hästen försökte röra sig i boxen...*rys* Precis så bröt vår d-ponny sig i vintras och hon avlivades snabbt av vet. på plats mitt ute på ett kalhygge i snön.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 113
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 720
Senast: Viva
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 923
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar