Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst kan jag se det som en komplimang, men de letar upp namn, telefonnummer och ringer och sen har de redan varit och kollat runt
Snålheten är när de tycker att jag har u ändå den platsen som bara finns till ingennytta och då kan de ju ha sin underbara häst där. När jag inte vill det så är jag snål med min generositet. Har dessutom fått höra att det är dyrt, jag har tagit 500 kr kallt med alla fodringar, täckesbyten och in/utsläpp, det är ju inte dyrt om man räknar timlön, minimilön...
Varför ses man som snål om man har stall men inte vill ha inackorderingar..? Jag vill inte ha fler inackorderade, men ändå ringer det alltid folk på sommaren/hösten och frågar om jag har plats (trots att jag inte har annons).
De går t.o.m. in i stallet och tittar och ringer sen och kan ex påtala mått och liknande grejer
Det kan ju inte bara vara jag som har det så? Förstår folk inte att det är slitsamt att ha inackorderade hästar?
Vad jag vill säga är att det inte är SÅ farligt med inackorderingar. Ibland så hittar man helt enkelt rätt.
Haha, ja med den summan lär folk lägga på luren snabbt!
Way to go!Men jag har bestämt mig för att ta inackordering, OM de är beredda att betala 1800 spänn i kallhyra.
Det ringde en igår igen (var får de numret ifrån???) och jag sa nej direkt, men hon accepterade det. Sen funderade jag lite på det och kom fram till att jag skulle gjort du du skrivit, räknat ut exakt vad den tiden kostar mig, det blir ju ändå en halvtimme extra jobb om dagen, i stort sett obetalt.
EDIT: Räknade ut på min vanliga lön att jag i såfall ska ha ca 2000 kr/månad, i kallhyra...
Slitage på anläggningen (inte alls oansenligt vid inackorderingar)?
Räkneexempel på den stora hästen; 12 kg hö/dag=25krx30=750kr/mån + müsli helfoder 3kg/dag=90 kg/mån=ca 700kr/mån + spånbalar 3 st/v=12/mån=ca600 kr/mån.
Summa; 2050kr! Arbetstimmar per dag= ca 1 timme=28 tim/mån= jobbar gratis. Slitage på stall + el + vatten + målning etc=gratis.
På stora hästen vars hyra f n är 1900kr, förlorar jag 150 kr + gratis arbetstimmar.
Underhåll och reparationer av byggnader, stängsel mm. Alltså sådant som uppstår p g av den inackorderade hästen.
Underhåll och bearbetning av hagar och beten.
Slitage och nyanskaffningar på/av gemensamma redskap etc, räknat som ovan.