Hålla sig lugn?

Sv: Hålla sig lugn?

Ja men om man inte riktigt har tid och stå och blunda så blinkar man bara lite långsammare :angel: :D

Nä precis, jag brukar oxå tänka så. Typ mota bort ilskan, för den gör ändå ingen mer nytta än att elda upp hästen ännu mer. Det är vid sådana tillfällen, när man lyckas kontrollera sig själv trots ilskan och kommunicerar med hästen man verkligen förstår varför man håller på med hästar :love:

När jag är sådär stressad intalar jag mig själv att så fort jag kliver in i stallet kommer jag in i hästens värld, där hästen inte tänker lika som jag i alla situationer.
Och oftast när jag är sådär stressad brukar jag se till att mocka innan jag handskas med hästarna. Just för att avreagera mig. Det får mig oftast att glömma omvärlden och slippa stressen.
Sen när jag känner mig lugnare då går jag ut och pratar, tar in, ger mat eller vad man nu ska göra.

Hur gör ni för att behålla lugnet, eller återfå det, när ni t.ex. hanterar hästar?

Jag brukar inte så ofta bli så stressad fast hästen konstrar. Men visst, nog kan jag erkänna att när jag leder hästar och de går helt lungt ett steg bakom mej, att när de plötsligt får någon knyck och hoppar fram mot en. Att då kommer jag snabbt upp i hög stressnivå att hästen typ ska hoppa på mej, så jag aktiver mej snabbt och flyger runt och försöker få koll på den lilla onödiga situationen ^^ Men sen så lugnar jag ner mej lika snabbt ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 113
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 805
Senast: Askur2017
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka