Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hejhej, :) tänkte fråga om det är någon här som vet av någon bra hästmassör utbildning?:):) Skulle vara kul och höra lite olika...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: lotols
·
Hästmänniskan Hejsan! Tänkte höra med er kring att ha två hästar. Ni som har två hästar (som rids/tävlas regelbundet) och studerar samtidigt, funkar...
Svar
8
· Visningar
1 437
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Har precis köpt en ny ponny. När vi pratade om ägarbyte sa säljaren att de inte gjort något mer än skriva kvitto när de köpte hästen...
Svar
5
· Visningar
1 419
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte en B-ponny (1,5år) efter att ha sett en annons med ett foto i, från ett försäljningsstall. Ponnyn var billig (3000kr) och jag...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
11 611
Senast: gylle
·
Ekonomi & Juridik Hjälp! Jag sitter på en juridikkurs där ett exempel med häst kom upp. När jag nämnde att det är lag på att hästen ska ha pass så...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: Ninnurur
·
K
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på detta forum så lägger jag detta fel nu så vet ni varför:D Det är så att jag har blitt väldigt intresserad av...
Svar
7
· Visningar
1 295
Senast: alti
·
Svar
0
· Visningar
115
Senast: mallie
·
N
Hästmänniskan För två år sedan fick jag en spark i ryggen av en skrämd unghäst. Inget blev direkt skadat eftersom sparken inte träffade med full...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 105
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Vi köpte en häst för två månader sen. Den har sista åren tävlats på hög nivå bl.a Horse show upp till 140 cm. Den hade varit till salu...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 894
Hästmänniskan började fundera efter en diskussion med en kompis. om man blir tvungen att ta bort sin gamla älskade häst, när vill man ha en ny Har...
Svar
14
· Visningar
2 799
Senast: aprilmaj
·
Ekonomi & Juridik Hur skulle ni försäkra om ni hade en äldre ponny på 17 år som rids av barn och tränas/tävlas lättare klasser i hoppning samt en nyinköpt...
Svar
10
· Visningar
1 400
Senast: ponnymammi
·
Ekonomi & Juridik Mina barn rider på ridskola med en egen häst som dom turas om och lånar ponny även av ridskolan ( den som inte rider vår egna). Mina...
Svar
12
· Visningar
2 477
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Enligt de nya reglerna så ska ju alla hästpass förvaras på samma ställe i stallet. Hur har ni löst detta på bästa sätt??
2 3
Svar
49
· Visningar
6 285
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Har inte hittat nån liknande tråd så gör en ny. Har nu äntligen bestämt mig för att köpa min alldeles egna första häst! Ska bli så kul...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: Nasseman
·
Ekonomi & Juridik Foder ingår inte men box, alla fodringar dvs 3-4st per dag, tillsyn, frostfritt vatten, El, allt bärande med vatten på sommaren...
2
Svar
22
· Visningar
4 437
Senast: ylvalill
·
Hästmänniskan Det slog mig idag att intresset man har är otroligt själviskt egentligen. På hästarnas bekostnad sätter vi dit en sadel och drar åt...
2
Svar
20
· Visningar
2 879
Senast: Grazing
·
V
Hästmänniskan Hey! Sorry for the english post but I just started learning the language.. Saying hi and ordering fries pretty much wraps up my current...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: SQT
·
Hästmänniskan Hej, vänder mig nu hit för att se vad andra tycker om problemet. Det är som så att jag lånat ut min ena häst eftersom en bekant...
2
Svar
31
· Visningar
4 195
Senast: Jeseli
·
Hästmänniskan Jag behöver få lite perspektiv på saker och ting. Jag trivs inte helt 100 i stallet jag står nu, det finns ingen bra tränare som...
2
Svar
29
· Visningar
3 191
Senast: miiiiiiia
·
Hästmänniskan Jag är 19, har ridit i drygt 6 år (ridskola + en del ridning i ettan på gymnasiet), och senaste 4 åren har jag hyrt favorithästen på...
2
Svar
37
· Visningar
4 513
Senast: Miedo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp