Galet att ha hästen långt hemifrån?

Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Jo, i rusning är ju en sak. Det går ju inte att komma ifrån. Här räcker det med 1,5 mil ca och i rusning tar den biten närmre en timma att åka. Avståndet är ju dock inte särskilt långt.

Jag tänker att det är jobbigt med många mil till stallet om hästen råkar ut för något som gör att man måste vara där flera gånger per dag. Rusningen är ju inte hela dygnet iallafall, den går att komma undan.
 
Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Jag skulle aldrig kunna ha min häst längre hemifrån än jag har. Jag är student, och som alla vet går en students ekonomi och dagens bensinpris inte riktigt ihop. Visserligen tog jag över min mammas 2009 års Yaris som drar nästan ingenting när hon bytte bil, men trots det skulle dagliga bilresor till stallet ruinera min mycket begränsade ekonomi. Lyckligtvis har jag bara 2.4 km till stallet så det tar bara 20 min att gå och tar aldrig bilen dit, de bensinpengarna behöver jag till andra resor. Tidsmässigt skulle jag aldrig orka åka i en evighet till stallet, det är så väldigt praktiskt att bo nära om något skulle hända, vid lunchningar, täckesbyten osv.
 
Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Jag har hästen lite mer än 8 mil enkel väg. Åker buss och får går den sista biten (2,5km). E ett dagprojekt att ta sig till stallet (mest pga dåligt med buss mitt på dagen) Vist det känns drygt. Ffa på morgonen när jag ska gå upp.

Men jag trivs och hästen trivs så jag har ingen plan att flytta på henne den närmaste framtiden. Jobbar kvällar så behöver inte välja jobbet framför hästen.
 
Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Allt inräknat (detta med sambon t ex) känns det som en bra idé (och kanske början på ett nytt kapitel) att flytta hästen.

Generellt gäller det ju att väga in att drivmedel inte lär bli billigare och att den kostnaden måste läggas på kostnaden för att hålla häst (om man nu kör bil alltså).

Men jag tror du gör rätt, jag tolkar det nästan som att det blir en putt i rätt riktning att ta itu med hemrelaterade problem...
 
Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Jag hoppas det blir bra, allt med sambon blir bara värre :( jag har tackat ja till boxen, sagt upp den där vi står idag och jag kommer med all sannolikhet inte vara hos sambon så jätte ofta, känns skit att flytta, men jag trivs inte -antagligen för att allt e skit med sambon och jag vet inte vart jag har mig själv längre, känner att jag måste prioritera mig själv framför vårt förhållande som snart kommer driva mig till vansinne...
 
Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Jag hoppas det blir bra, allt med sambon blir bara värre :( jag har tackat ja till boxen, sagt upp den där vi står idag och jag kommer med all sannolikhet inte vara hos sambon så jätte ofta, känns skit att flytta, men jag trivs inte -antagligen för att allt e skit med sambon och jag vet inte vart jag har mig själv längre, känner att jag måste prioritera mig själv framför vårt förhållande som snart kommer driva mig till vansinne...

Då gör du ju helt rätt, man ska inte slösa bort sin energi på skit.
 
Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Jag har hästen lite mer än 8 mil enkel väg. Åker buss och får går den sista biten (2,5km). E ett dagprojekt att ta sig till stallet (mest pga dåligt med buss mitt på dagen) Vist det känns drygt. Ffa på morgonen när jag ska gå upp.

Men jag trivs och hästen trivs så jag har ingen plan att flytta på henne den närmaste framtiden. Jobbar kvällar så behöver inte välja jobbet framför hästen.

Oj! Det är sällan jag hör någon som har längre än mig OCH åker kollektivt.

Jag har 4 mil, åker kollektivt. 1,5 km från busshållplatsen. Mina hästar trivs kanon, jag också. Dessvärre är körvägarna dåliga :(
 
Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Jag tror du gör helt rätt.

Det låter som du gör det med viss motvilja, men ändå beslutat dig. Det låter som något du kommer fram till att du "måste" göra.

Lycka till, det kommer att bli jättebra!
 
Sv: Galet att ha hästen långt hemifrån?

Ja det är skitjobbigt, framförallt att bo hemma igen, men vi är inte bra för varandra ingen av oss vill nog göra slut, men det är liksom inget alternativ snart..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 773
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 727
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 279
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp