Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder - är det någon här inne som besitter kunskap om hur ett sådant kontrakt bäst ska utformas? Om stoet inte blir...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Har nu äntligen efter många år kommit på vad jag vill jobba med i framtiden! Jag vill öppna en djurbutik för häst,hund och katt (ev bara...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Hej Jag har vart och provridit en frieserhäst som jag eventuellt ska ta på foder. Jag har ingen direkt erfarenhet av Frieser och...
Svar
9
· Visningar
8 950
Senast: JossanW
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 749
Hästmänniskan Har fått i uppgift av min kompis som ej är medlem här att fråga hur man går tillväga. (hoppas att detta ligger i rätt forum nu) Hon...
2
Svar
29
· Visningar
6 861
Senast: cikoria
·
Hästmänniskan Hej! Jag går rakt på sak. Vill skaffa häst men vet inte om jag borde? Det som gör mig tveksam är dels att jag inte vet vad jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Popcorn
·
Anläggning Jag har en bäck i min hage, det finns ett ställe för hästarna att gå över. Botten i bäcken är jättefin och fast, men det är ren...
Svar
13
· Visningar
4 205
Senast: Presto
·
Hästmänniskan på folk. Halmjagandet i år har gått uselt. Vi behöver ju småbalar pga av att vi inte har någonstans att lagra storbalar. Hittade...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 432
A
Anläggning ja hur gör man bäst för att fästa en krubba i siporex eller lecablock? Inge problem att skruva upp dem men en del hästar gillar ju att...
Svar
9
· Visningar
1 789
Senast: cili
·
Anläggning Vad skulle ni säga om det var en övervakningskamera i stallet som var kopplat till internet och bara de som är i stallet har tillgång...
Svar
4
· Visningar
1 746
Ekonomi & Juridik om man köper en gård där de e GAMLA sletna häst boxar ej använda sedan 1800 frös ihjäl typ =) å man vill byta trät i dom å sånt. måste...
Svar
5
· Visningar
1 458
Senast: Matro
·
Anläggning Har signat upp mig för att fixa nya bokstäver till ridbanan. Då resultatet inte bara ska bli funktionsdugligt, utan helst trevligt att...
Svar
3
· Visningar
3 188
Senast: Nemo
·
Ekonomi & Juridik (Är en gammal användare men har glömt både namn och lösenord så fick göra ett nytt) Är i den delen av livet när prat om barn blir en...
2
Svar
37
· Visningar
4 904
Senast: BigEnough
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller om en häst är försäkrad A.1 utan reservationer, men den har en pålagring i ett bakknä. Är nyligen besiktad UA. Om det...
Svar
4
· Visningar
1 115
Anläggning Vi har idag 5 mm elrep som stängsel i våra hästhagar, men av säkerhetsskäl och hänsyn taget till förmåga att leda ström, så funderar jag...
Svar
16
· Visningar
10 762
Hästmänniskan Jag tror att mina knän är slitna på något vis. För några år sen har jag fått sjukgymnastik för dom, och jag styrketränar en del...1-3...
Svar
16
· Visningar
3 334
Senast: Reville
·
Ekonomi & Juridik Har suttit och kollat lite häst annonser. Självklart har jag valt ut dom dyraste att titta på. Första tanken som slår mig, fy satan vad...
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Vad finns det för regler när det gäller att sprida grispiss på åkrarna? Jag tänker mest på hur länge det får ligga innan man plöjer ner...
Svar
10
· Visningar
3 055
Senast: VLMF
·
Ekonomi & Juridik I år har jag köpt hösilage med en betydligt högre torrsubstans än jag någonsin haft tidigare. Detta är ett plastat hö, vad det verkar...
Svar
5
· Visningar
2 401
Anläggning Då jag numera lever mitt liv ihop med en bonde så har det trevliga problemet - Vart kan stallet byggas? - slagit mig. Han har sagt...
2
Svar
32
· Visningar
9 865
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp