Sv: Oense!!!
Jag håller med övriga, meddela att du ändrar dig och att hon får leta efter nytt sällskap.
Vill man inte vara tacksam ska det kännas tycker jag hur det är att bli utan. Jag hade hämtat hästen samma dag ifall det gick för jag hade blivit så upprörd..och klargjort att jag lånat ut bara för att vara snäll, inte agera uthyrningsverksamhet, speciellt iom det att du inte krävt någon ersättning själv som du egentligen med all rätt hade kunnat göra (inte ovanligt)
Jag hade inte haft ro att ens kunna lita på att hästen får den mat den behöver och som du betalat för utan att pengarna hade stoppats i egen ficka eller till egen användning..
Att folk har mage
Förmodligen försöker personen tjäna pengar på dig..och du som redan varit så snäll att ta en risk att låna ut hästen..för det är en stor risk att låna ut saker, främst hästar som kan skadas etc under tiden.
Jag förstår inte vad som verkar gå så fel i hästbranschen när man hör sånt här, ska det framförallt vara så svårt att hålla sig till det man kommit överens om?? (och kunna komma ihåg att en överenskommelse ìnnebär varken mer eller mindre av det som sagts)
Och att folk verkar vara så snåla/otacksamma
Hade jag varit i behov av sällskapshäst sådär så hade jag erbjudit mig alla kostnader eftersom att det skulle vara jag som behöver LÅNA någons häst och inte tvärtom.
Alt så får man köpa sig en till häst..
Hon kanske bör göra en snabb sökning på nätet tex för att kolla vem som bruka ersätta vem om man lånar saker