Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Det lönar sig att titta på barnkanalen! Idag presenterade de ett av vinterns program, stjärnhoppet! Ska vara ett program där olika...
Svar
7
· Visningar
1 780
Senast: ajdidodii
·
Anläggning Vi håller på att renovera stall i norra Sverige precis som Intevetja. Det var lågt i tak ca 2m så det var ingen idé att behålla...
Svar
2
· Visningar
1 163
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Hej! Har några frågor jag skulle vilja få hjälp med. 1. Jag ska köpa ny häst (har en sedan förut men ska införskaffa ny) och det...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 095
Senast: nyholm
·
Hästmänniskan Hur är hästmänniskorna här på buke. Tar ni regelbundet ut ET, kiropraktor åker till tandläkare i förebyggande syfte? Eller tar ni ut om...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 247
Senast: lady_vip
·
Hästmänniskan Ska ev köpa ny häst och har möjlighet att köpa en hoppstammad SWB val f -11. - Vilken typ av besiktning ska man göra? - Hur ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 786
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Vad skulle ni säga är viktigt på ett unghästbete? Tänker alltså lösdrift året om. Utöver självklarheter som daglig tillsyn, vatten, fri...
Svar
6
· Visningar
1 468
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Någon som testa detta? Funkade det eller är det hokus pokus?
Svar
10
· Visningar
1 984
Senast: Maléne
·
Ekonomi & Juridik om ett företag har hästar som är köpta av privatpetsoner således ej momsade säljer hästen skall den då säljas med moms eller utan
Svar
1
· Visningar
806
Anläggning Jag skall bygga ett vindskydd, dvs ej ligghall till våra två gamlingar. Tre väggar och tak ska byggas. Väldränerad och uppgrusad...
Svar
5
· Visningar
6 575
Senast: skogaliten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag funderar på att ta över konstraktet till ett stall som innehåller 12 boxar. Det är inte nybyggt, men i bra skick och el...
2
Svar
22
· Visningar
2 782
Ekonomi & Juridik Jag hoppas att jag hamnar på rätt ställe nu, tycker inte att jag hittat riktigt vad jag söker så testar att starta en ny tråd som...
2
Svar
31
· Visningar
5 977
Hästmänniskan Hej! Jag håller på att bli galen. En tjej i mitt stall säger att hon precis börjat en utbildning till equiterapeut, på distans...
Svar
19
· Visningar
16 955
Senast: Whirlie
·
Ekonomi & Juridik Göra en "svartlista" på folk inom hästbranschen och vad de betalar sina anställda och publicera med namn på en blogg? Tänker på att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 985
Anläggning hej! har kollat runt lite på andra paddock-trådar men hittar inget direkt svar på hur mycket kostar det att bygga en paddock utan...
Svar
18
· Visningar
32 040
Senast: frittan
·
Hästmänniskan Antagligen ganska onödig tråd, men det känns bra att resonera med utomstående:D Dessutom har jag semester så jag har massa tid att...
2
Svar
21
· Visningar
2 414
Senast: AVB
·
Hästmänniskan Är det bara jag som är så "bukeskadad" så jag drömmer om andra medlemmar? :D I natt var jag och min pålle och Bison på sin nya fina...
Svar
0
· Visningar
728
Senast: Fibusen
·
Ekonomi & Juridik Provar att fråga här, då den breda kunskapen på Buke inte har upphört att imponera på mig. Jag har en vän vars make har ett företag...
Svar
11
· Visningar
2 884
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Har haft häst i min "ungdom" (innan barnen kom) och har sagt till mig själv att någon gång skaffa häst igen när barnen är stora, vilket...
Svar
9
· Visningar
1 431
Senast: Dandylinn
·
Anläggning Hej Vi ska bygga om en ladugård till stall. Golvet ska bilas ner så man får tillräcklig takhöjd. Innertaket är just nu fula kalkade...
2
Svar
32
· Visningar
10 765
Senast: javetint
·
Ekonomi & Juridik Har byggt ett fint vindskydd/lösdrift till våra två ston. Nu visar det sig att den lilla tjejen inte får komma in för den stora. Tacksam...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 465
Senast: acj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp