Sv: Månadsbudget
nu hade jag nog aldrig stallat upp på ryttis för hästens skull men också på grund av kostnaden. Jag hade häst som student, tog inget csn utan pluggade och jobbade. Det jag skulle försöka tänka på är att ta ett stall med lite pendelavstånd - gärna billigt eller möjlighet att jobba av lite hyra genom att ta några stallpass. Om hästen passar för lösdrift så skulle jag kolla på de alternativen. För pendlar man så finns det alltid något att plugga på bussen. Någon uppgift eller bok att läsa in sig på. Går hästen på lösdrift och det är en bra sådan där man turas om med tillsyn och fodringar eller får det på köpet så kan man strunta i att åka ut på hästens vilodagar - då sparar man tid och kan vila eller jobba lite till.
Båda dina stall låter dyra... vet t.ex, stall som ligger väldig nära kommunikationer med ridbana och ridhus, inkl. foder, strö in och utsläpp för 4200/ månad ca 40-50 min från centrala stockholm.
Men sedan så är jag allergisk mot lån och levde på 4000-10 000/ månad när jag pluggade, lite beroende på hur mycket jag kunde jobba. Hästen kostade 1500-2500/ månad beroende på hur mycket jag jobbade av på hyran