AKUTHJÄLP, beslutsångest

Sv: AKUTHJÄLP, beslutsångest

Vilken? Unghästen är fyra år, svenska halvblodet 16 år och min nuvarande häst 17 år
 
Sv: AKUTHJÄLP, beslutsångest

Jag råder dig att tänka dig noga för och kanske provrida båda hästarna flera gånger ev om det är möjligt att ta den du bestämmer dig för på prov. Jag har gjort misstaget att skynda och handlat impulsivt när jag köpt häst och då har det inte slutat lyckligt tyvärr. Nu senaste hästarna har jag provridit flera gånger och verkligen tänkt efter ordentligt och fått 3 otroligt fina underbara hästar som jag trivs med och dom med mig. Ena var en gammal läromästare, den andra en unghäst som var lite lätt påbörjad inridning på som jag fick hjälpa till med för att sedan ta på prov 1-2 månader innan jag bestämde mig. Trean som jag visserligen haft längst och inte provred då han bara var föl när vi köpte var den trevligaste och underbaraste lilla hingst som dotter har vuxit med. Nu fick jag bara 3 år med min gamla läromästare men jag ångrar inte en sekund att jag köpte honom trots min enorma sorg just nu över att ha förlorat honom pga ålder och sjukdom. Har du redan sålt din häst då du har bråttom att köpa en ny?

Hoppas du förstår vad jag menar även om det är lite rörigt skrivet då jag mår dåligt och gråter massor för tillfället...
 
Sv: AKUTHJÄLP, beslutsångest

Om 19-åringen inte är helt fräsch kan det vara idé att låta grannen ta bort hästen och hitta en annan stallplats. I så fall kanske det inte dröjer alltför länge innan det är dags ändå, då får du bättre tid på dig. Om den är frisk kan den för all del hålla i många år.
 
Sv: AKUTHJÄLP, beslutsångest

Nu har alla bitar fallit på plats! Min häst flyttar till sin nya ägare på Måndag och vecka 35 kommer min nya häst, unghästen :)
 
Sv: AKUTHJÄLP, beslutsångest

Om du inte vill ut och tävla direkt utan kan tänka dig att lägga ner 1-2 år på inridning och utbildning av unghästen så visst kan unghästen vara rätt häst för dig men se till att träna regelbundet för tränare och ta hjälp om du känner dig osäker.

Lycka till med din nya häst!
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
3 130
Senast: Astrid1
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 574
Ridning Jag köpte en varmblodstravare på 13 år för 14 dagar sen och hans bakgrund är att han har gått på travet i många år sen blev ridhäst men...
Svar
9
· Visningar
1 586
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Hejsan alla där ute! :laugh: Jag är en tjej som ska börja på ridgymnasium nu i augusti, det har varit min dröm att komma in på detta...
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: TaylorSwift
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp