Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik tror jag postar tråden rätt, annars är det fritt fram att flytta på den.. :) Jag skrev för ett tag sedan att jag var trött på allt vad...
2
Svar
20
· Visningar
3 265
Senast: ponilover
·
Anläggning Har möjlighet att arrendera mark och kom på att ena sidan (ca 100 m) går längs med en kraftledning. Jag är ganska säker på att det är en...
Svar
15
· Visningar
3 630
Senast: HannaZ
·
Anläggning På grund av den kraftiga tjälen i vintras så har min ridbana sjunkit på ett ställe, ca 2 m2. :meh: Hur fixar man det på bästa sätt...
Svar
2
· Visningar
2 097
Senast: diabla
·
Gnägg Hej! Skulle vara kul att veta hur alla fick sin/sina hästar!;) Själv hoppas jag att snart få hem min sköthäst på ridskolan:p vit...
Svar
16
· Visningar
2 009
Senast: Karma
·
Anläggning Jag bor på en mycket naturskön plats med milsvid utsikt och har precis byggt ridbana, vi var tvunga att fylla ut en del i ena hörnet, då...
2
Svar
27
· Visningar
5 585
Senast: Bison
·
Gnägg Nu måste ni vara ärliga :p Jag står i ett pyttelitet stall (fyra boxar, lika många ägare), älskar stallet och vill på inga villkor...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: jenniealba
·
Gnägg - vet inte om jag placerade tråden rätt, moderator får gärna flytta den- Jag undrar om det är någon här som har hyrt häst och skulle...
Svar
5
· Visningar
2 568
Senast: Monifa
·
Anläggning Jag hyr en liten gård utan tillgängliga uthus (den lilla delen jag har är bara 2 m i takhöjd) och tänkte lösa stall (uteboxar 2 st) och...
2 3
Svar
44
· Visningar
20 130
Senast: morgaine
·
R
Ekonomi & Juridik Min pappa gick tragiskt bort i måndags. Hans sista önskan var att hans häst skulle överlåtas till medryttaren (en yngre tjej). Hans...
2
Svar
25
· Visningar
5 636
Senast: tgd
·
Ekonomi & Juridik Jag är sån som gärna låter svalorna föda upp sina ungar i stallet. Men nu börjar det bli väldigt många svalbon varav bara några stycken...
2
Svar
20
· Visningar
4 560
Senast: supersonic
·
Hästmänniskan Jag blir alltid så förundrad när man söker något på google och råkar hamna på ett inlägg på buke, någon annan haft frågor kring samma...
2
Svar
26
· Visningar
4 071
Senast: mackan
·
Gnägg Nu är jag nyfiken på hur gamla ni är som hänger här på buke? Finns det kanske någon i min egen ålder? (17 år) Hur många års...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 362
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Detta har diskuterats i min närhet ett tag och har resulterat i många olika åsikter och förslag och tankar. Nu vore det kul med ännu...
2
Svar
21
· Visningar
2 421
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hejsan, jag är bara lite nyfiken på vad ni tycker! jag är 167 cm lång och kollar på en häst som är 177 cm i mkh. Vad tycker ni? är...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har aldrig haft möjlighet att ha hästen nära hemmet. Som närmast 4 km och som längst 3 mil enkel väg. Nu har jag och sambon...
Svar
12
· Visningar
1 857
Senast: superstar
·
Gnägg Alltså, i morse när jag skulle ta in hästarna (de går ute på nätterna och står inne stora delar av dagarna) och stod och portionerade...
Svar
2
· Visningar
931
Ekonomi & Juridik Om man har en lösdrift godkänd för säg 4 hästar,behöver man förprövning om man då har kanske två boxar också? Alltså att det FINNS plats...
Svar
2
· Visningar
1 577
Senast: elle12
·
Ekonomi & Juridik Om det i mitt hyreskontrakt för box står "Uppsägningstid: 2 månader" och på ett annat ställe "Betalning sker i förskott senast den 1a...
Svar
16
· Visningar
2 523
Senast: Boj
·
Hästmänniskan För ca 6 månader sen fick jag för första gången det problem jag idag har, min svanskota värker något så jävulskt. Det hela uppkom efter...
Svar
5
· Visningar
1 685
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp