Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Ja det vore trevligt.
Men jag är en katastrof med färg och pensel.
Både jag och hela omgivningen blir alldeles kladdiga med färg.
Men det kanske går att spola av alltsammans med vattenslangen?
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Ja det vore trevligt.
Men jag är en katastrof med färg och pensel.
Både jag och hela omgivningen blir alldeles kladdiga med färg.
Men det kanske går att spola av alltsammans med vattenslangen?

Rödfärg brukar vara ganska förlåtande.

Vi kör spolspilta innan vi tar in dig i huset så löser det sig :idea:
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Oj, nu blev jag imponerad - MKT imponerad! :D
När jag först hörde talas om idén samt såg bilden på det trasiga skåpet så tänkte jag "No way! - det där kan aldrig bli bra". Men det blev det, riktigt bra dessutom.

Otroligt fint jobbat! :bump:
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

kl

Superfint!

Måste fråga er som uppenbarligen fått tag på lämpliga skåp att använda till ligghall o dyl VAR ni hittar dem?
Jag har haft koll på blocket till och från under några år men alla är ju svindyra, eller har för små mått.

Hur får man tag på tex ett krockat skåp som Silverkedjan hittat?
Ringer runt till åkerierna och anmäler intresse eller är det Blocket som gäller?
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

www.rackstad.com - du får dem gratis (om de är rejält smällda som mitt) på lastbilsskroten om du betalar bortforslingen. Jag är inte säker på att avståndet gör så jättemycket på fraktpriset, det dyraste blev att lasta/lossa för vi fick hyra in maskiner till det. Man behöver minst en traktor med förlängda gafflar.

Jag hade båda skåpen placerade på rätta platser för ca 10000.
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Oj, det är ju bara några mil hemifrån :eek: och här har jag suttit och spanat på blocket i hundra år.

Lägger de ut på hemsidan eller bör man ringa och berätta att man söker?
Vilken kategori hamnar de under om de läggs ut på sidan? Ja, jag kan ringa men nu har de nog stängt och jag vill ju såklart veta NU, inte imorgon ;)
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Nej skrotbilarna läggs inte ut på hemsidan men det kommer ca ett krockat släp per vecka! Du ska ringa och prata med Lasse :)
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Rickardssons. Där ifrån är mina. :) Dom har suttit på lastbilar som skrotats, antingen pga ålder eller om dom krockat.
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Wow va snyggt det blev :D Riktigt imponerad av sicket bra jobb du har gjort :D
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

DSC01487.jpg


DSC01486.jpg


DSC01485.jpg


DSC01483.jpg


Så här gjorde jag med mina skåp. Eller iaf två av dom. Taket ska bli mera tätt och sen får vi se vad som ska fixas mer. Jag brukar börja med en sak och sen får det gå ett tag så utvecklas det:).. Men foder och vattenskydd vart det,.
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Men så fint.
Hur har du gjort vattenkaret?
Är det frigolit som isolering?
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Men så fint.
Hur har du gjort vattenkaret?
Är det frigolit som isolering?
Tack!

Det är en pall i botten, två pallkragar, byggfrigolit i botten, byggfrigolit, som det är utskuren fyrkant till en 90liters fyrkantsbalja. Jag måste sätta brädor över frigoliten, Romina på bilden är en tvåårig plockmaja.. Det är min kompis som gjort vattenkaret, men när hennes hästar nu är avlivade så behövde hon den inte. Så jag fick ärva den.:laugh:
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Smart o-lerig restaurang :idea:

Jajamen:laugh: Funkar kanon ännu. Hästarna tillbringar mycket tid där.

Tanken är att kanske sätta dörr på sidan där vattenkaret står, och då blir det ett hyffsat vindskydd. Ev två ätspiltor med.
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Jag har åxå ett vindsskydd i form av en tälthall. Det ska enligt djurskyddinspektöen vara godkänt.
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

Jag har åxå ett vindsskydd i form av en tälthall. Det ska enligt djurskyddinspektöen vara godkänt.

Ja mitt var det, men det knäcktes under sommarhalvåret när någon kliade rumpan mot det :mad: sedan blåste det sönder i en liten tromb :(

De här lär stå lite stadigare :laugh:
 
Sv: Bygga stall/lösdrift i lastbilsskåp

delvis kl

Tack för tipsen!

Vad smarta och bra lösningar ni har, gillar mul's idé om att ta tillvara utrymmet emellan genom att fälla upp sidan som tak. Blev ju en superbra matplats!

Inspirerande, mer bilder från er alla med lastbilsskåp önskas så att jag får idéer till mitt egna bygge :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik hej! Jag ska bygga en lösdrift 2-3 hästar i skåne. Men enligt jbv så måste jag har tillgång till boxar vid behov. Hur ska jag göra...
Svar
8
· Visningar
2 373
Senast: pulkaskurk
·
E
Anläggning Jag ska hyra ett hus med garage. Garaget är rejält och isolerat och kommer att användas som sadelkammare och uppställningsplats vid...
Svar
8
· Visningar
4 123
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 147
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp