Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Hejhej! :) Nu är det så att jag har en liten fundering... När jag har korta stigläder, dvs mot hopp-hållet får jag ofta ont i...
Svar
12
· Visningar
1 658
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Alla goda råd och idéer mottages tacksamt! :) Inne på själva banan är ogräset i princip obefintligt, men under staketet och 1-2 dm in...
Svar
7
· Visningar
4 182
Senast: Minstral
·
Hästmänniskan Jag har alltid hållit på med ridhästar medan min syster inriktat sig på travhästar. Min inställning har alltid varit att rida 5-7 ggr i...
Svar
2
· Visningar
1 448
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Har hittat en häst jag vill köpa och väntar nu på svar om tid för veterinärbesiktning, men har lite frågor runt om.. Det är ju...
Svar
11
· Visningar
1 668
Senast: tolksele
·
Ekonomi & Juridik I standardkontrakten för hästköp är ju en av punkterna " hästen ska kunna gå att A1-försäkra utan reservationer" (eller liknande). Och...
2
Svar
20
· Visningar
3 382
Senast: sassiball
·
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så ska jag försöka skriva kortfattat. Jag är så trött på folk som tror att de ska få en kanon...
2
Svar
22
· Visningar
2 975
Gnägg en dag? Har ni någon "strategi" för att nå ert mål ? Delmål? Tidsplan? Vad hindrar er i dagsläget från hästköp? Skulle vara intressant...
2
Svar
35
· Visningar
4 238
Ekonomi & Juridik Hur kan det vara lagligt att stall ofta låter sina anställda jobba 6 dagar/v? Alltså inte då och då, utan jämt? Är stalljobb undantagna...
Svar
19
· Visningar
3 159
Ekonomi & Juridik Har ett sto till salu som ska lämnas ut på prov (ja ja vet att man kan få en förstörd häst men väljer ändå att prova det) och min fråga...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: tessiem
·
Hästmänniskan Står i begrepp att förhoppningsvis köpa en 8-årig dressyrvalack för drygt 150’. Velar oerhört vad gäller röntgen och är mycket tacksam...
Svar
10
· Visningar
4 041
Senast: fio
·
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder. Har du sålt en häst osedd någon gång? Vad var skälet till att den såldes osedd? Tvekade du på att sälja den...
Svar
16
· Visningar
2 685
Senast: Raja
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma... Jag och en kompis (vi kan kalla henne Malin) delar på ett litet stall med plats för fyra hästar, i...
2
Svar
30
· Visningar
5 435
Senast: tara
·
Hästmänniskan Har haft en häst över sommaren som eventuellt får stanna. Vi har haft henne här i 6 veckor nu och hon har varit pigg och fräsch hela...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: cello
·
Gnägg Var det någon som inte lärde sig rida 1974 så får ni tack vare SVT en ny chans nu :D...
Svar
8
· Visningar
2 857
Senast: tesora
·
Hästmänniskan Satt här och funderade över det här med ridlärares fortbildning. I andra företag satsar man ju ganska mycket på fortbildning, och jag...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: room101
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte riktigt var den här tråden ska ligga, men testar här. Vi är på väg och ska köpa ett sto, som vi ska använda som avelssto...
Svar
9
· Visningar
1 710
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag köpte en fyraårig häst från Tyskland förra året. I samband med importen försäkrades hon i Agria. Hennes röntgenplåtar är...
2
Svar
23
· Visningar
2 719
Senast: Lilla-S
·
Hästmänniskan Skrittade en lång runda i skogen igår och fick visst på mig en dålig kombo av trosor och skodda ridbyxor, så nu har jag ett vacker...
Svar
15
· Visningar
1 748
Senast: Piraja
·
Anläggning Har en hel långsida öppen på mitt vindskydd. Skulle vilja ha lite mera skugga åt hästarna och att de kan springa igenom och "skrapa" av...
Svar
9
· Visningar
2 115
Senast: Glimris
·
Hästmänniskan ..stannar i stallet? Eller så postar vi det på buke. :) Frågan är: Vad gör ni i stallet när ni är ensamma där (utöver hästarna...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 003
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp