Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Vad innebär den meningen för dig, om det dessutom står ett pris i annonsen?
Svar
18
· Visningar
2 286
Senast: Fibusen
·
Gnägg Hej! Vet inte om de blev rätt forum Min nya häst (sto) heter bundle of joy- bunt av glädje Brukar vara lätt å komma på smeknamn men...
2
Svar
20
· Visningar
3 303
Senast: corzette
·
Anläggning Många av er har Wascator i stallet och verkar nöjda med det. Jag undrar litegrann vad skillnaden på en sådan industrimaskin är genetmot...
2
Svar
25
· Visningar
7 882
Senast: bigganl
·
Gnägg Jag letar häst just nu och undrar om ni tror att det finns någon chans att man kan få hjälp med att få hästen hemkörd av säljaren? Har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 606
Senast: Jezzie
·
Ekonomi & Juridik Jag vågar hoppa och kommer satsa på att bli egenföretagare på heltid. Nu vill jag ha ditt bästa råd gärna som kund till en...
2
Svar
30
· Visningar
4 701
Senast: MaritH
·
Gnägg Att hästlivet är riskabelt är ingen nyhet. Men hur mycket får man vara med om egentligen? Har vissa tur och ser knappt en fluga dö under...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 826
Senast: Lala
·
Anläggning Varning för långt inlägg: Har nyligen (äntligen:D:laugh:) köpt ett litet ställe på landet där det finns möjlighet att bygga stall...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
28 073
Hästmänniskan Hej! Jag är medryttare på en 25-årig valack. Nu har ägaren frågat mig om jag skulle kunna tänka mig att ta över honom. Jag skulle...
Svar
10
· Visningar
1 442
Hästmänniskan Ja, precis som rubriken säger, hur övertalar jag min skeptiske mamma till att låta mig ha foderhäst? Jag är 15år och har...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Ponnytant
·
Gnägg Hittade det här avsnittet av The Dog Whisperer med en kvinna som har problem med två hundar och en häst. Jättekul att se de två jobba...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 505
Senast: em-pirre
·
Hästmänniskan Vill ha hjälp att sluta vara så ledsen över min sålda sköthäst. Han stog i en box/hage i ca 3år utan nån som brydde sig om honom så jag...
Svar
9
· Visningar
2 943
Senast: Milene
·
Gnägg Jag åkte ut till sommarbetet igår för första gången på en månad... och hittade en valack som nog fölar vilken dag som helst. I alla fall...
Svar
18
· Visningar
3 907
Senast: Malacki
·
Hästmänniskan Skrev ju en tråd för ett tag sen om att jag funderade på att ta bort min häst. Åkte till klinik, hittade inget fysiskt fel, fanns nån...
Svar
19
· Visningar
2 475
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Hej! Jag vet inte alls om den här tråden ligger rätt men jag vill gärna ha seriösa svar i frågan, försökt beskriva allt i detalj. För...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 897
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Om hyresgästs häst tex kommer lös och trampar sönder grannens gräsmatta, eller ställer till med nåt annat, är det då hästägarens...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: Tussemaja
·
Anläggning Vi har ett elaggregat från hööks, 1,4joule. Det har funkat hittils, om än vart väldigt svagt men när vi skulle kolla idag var det...
Svar
7
· Visningar
2 993
Ekonomi & Juridik Varning för roman. Jag har nyligen köpt en häst i 120.000 kr klassen. Hästen har en uppenbar defekt som uppkom i tidig ålder samt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 002
Senast: Miaa
·
Hästmänniskan Någon som har erfarenhet av att byta häst? Eller någon som köpt häst osedd efter endast telefonkontakt och filmer/bilder? För mig...
2
Svar
24
· Visningar
3 425
Senast: ajdidodii
·
Hästmänniskan Jag håller på och undersöker kostnader för fodervärdskap - jag tror jag kan det mesta men det skulle vara bra med lite mer specifikt och...
2
Svar
36
· Visningar
3 397
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp