Vem har väjningsplikt?

Sonic76

Trådstartare
Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom.
Gör tydligt tecken att jag ska svänga. Bilen som står i korsningen och ska svänga vänster ut framför mig har väjningsplikt enligt skylt.
Är det jag eller han som ska stanna? Jag kommer då från hans höger med.
Jag försökte googla men hittade bara om cykelpassage och det finns inte där på den vägen.
 
Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom.
Gör tydligt tecken att jag ska svänga. Bilen som står i korsningen och ska svänga vänster ut framför mig har väjningsplikt enligt skylt.
Är det jag eller han som ska stanna? Jag kommer då från hans höger med.
Jag försökte googla men hittade bara om cykelpassage och det finns inte där på den vägen.
Självklart bilisten som skall lämna företräde. Ingen diskussion.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 016
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 217
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 593
Senast: Oh_really
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp