tvättmaskin i stallmiljö

Sv: tvättmaskin i stallmiljö

KL

Vanliga tvättmaskiner funkar fint men man ska tänka på att rengöra grejerna före tvätten så noga det går; bort med sand, hår etc.

Även tänka på att kanske inte centrifugera så mycket.
 
Sv: tvättmaskin i stallmiljö

väcker liv i denna tråd som har något år på nacken men som jag tror fortfarande är aktuell för många och utbudet har ändrats.

Någon som kan ge tips om tvättmaskin som håller för tvätt av vintertäcken / vanliga sängtäcken / längre trasmattor. Finns det hushållsmaskiner som klarar sådant?
 
Sv: tvättmaskin i stallmiljö

Och vi har bytt på andra hållet från Wascator till denna http://www.elon.se/produkt/103371 11 kgs maskin och är så nöjda. Äntligen går det att tvätta de tjocka 155 helhalstäckena och till på köpet har den inga som helst problem att centrifugera dem på 1600 varv och de är nästan torra när de kommer ut. Så tyst när den går och rör sig inte en mm när den centrifugerar inte en skakning ens utvändigt på maskinen trots att den går med tunga utetäcken. Större trumma och framförallt öppning än den normalstora wascatorn gör att det är lätt att få in täcken som det inte ens med våld gick att klämma in i wascatorn. Wascatorn var inte precis stilla när den centrifugerade utan hände två gånger att den knäckte bultarna i golvet om det var tunga vintertäcke i. Dessutom blir det betydligt renare i den nya maskinen. Den har gått på högvarv sen vi köpte den minst 40 tvättar än så länge varav det mesta är vintertäcken är ju helt suveränt att de är så torra när de kommer ut så bara varit att slänga ut dem ett par timmar på gräsmattan sen har de varit klara och torra för att lägga undan. Vi hade dessutom flyt att de hade introduktionskampanj när vi fick syn på den så fick den betydligt billigare än vad den kostar nu.
 
Sv: tvättmaskin i stallmiljö

Jag fick en vanlig tvättmaskin och eftersom det är bara är jag i stallet så tänkte jag att det räcker säkert bra... men det funkade inte alls. Den klarade bara nån tvätt sen gav den upp. Jag tror absolut att man ska satsa på en industritvätt om man vill ha den lite längre än 4-5 tvättar.

Måste varit fel på din maskin. Jag har använt vanlig tvättmaskin till täcken och schabrak i 13 år nu och det har aldrig varit problem. Funkar hur bra som helst. Nu har jag bara tre stallplatser så det blir inget hårt tryck på maskinen. Har man stort stall är det såklart mycket bättre med en industrimaskin som tål mycket högre slitage, men i ett litet stall funkar en vanlig maskin utmärkt.:)
 
Sv: tvättmaskin i stallmiljö

Det gör jag också, går det att få in i maskinen så går det att tvätta. :p Tvättar schabrak, lindor och tunna täcken. Stora vintertäcken får inte plats så de högtryckstvättas.

Den gylle har låter ju super!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp