Vad som händer i stallet...

Sv: Vad som händer i stallet...

Jag är alltid ensam i stallet, det är bara jag som har häst där. Jag pratar mer än om andra hade varit där och sjunger och lyssnar på musik. Pinsamt att om stallägaren kommer in när man sjunger, för det är inte vackert!:o
 
Sv: Vad som händer i stallet...

I brist på lekkamrater när jag var liten har hästarna hemma alltid fått agera publik till cirkusföreställningar, modeshower, teater, sång och dansnummer, tal till nationen och jag vet inte allt..

..och jag förevisade noggrant och ofta hur man gör passage och piaff mycket pedagogiskt för mina ponnier, och blev alltid lite ledsen över att dom inte fattade


I vuxen ålder nöjer jag mig med att ställa 1000 frågor.
Var ska vi rida? vilken sadel vill du ha? Ligger den bra där? Ska den längre bak kanske? Gör det ont där? Vill du ha den blå eller gröna vojlocken?


eller enkla instruktioner:
Lyft hoven är du snäll. Ta två steg fram tack.

Det där lät så himla mysigt. Skulle jag återfödas som häst hade jag gärna varit i din ägo:)

I stallet är jag ofta ensam och det är så jag vill ha det. När jag storstädar så har jag ofta någon ljudbok på, i mobilen.
Vanliga sysslor utförs alltid utan att radio på (annars är jag en hängiven p1 lyssnare) jag låter tankarna fladdra fritt. Oftas gör jag en utvärdering av hur det ser ut i boxen, ställer diagnos på om hästarna kommit ut tidigt eller sent. Konstaterar att magen är i god vigör. Att hon inte har druckit något:mad:.

Kissar i boxen eller under gödselvagnen... Släpper vind obehindrat så klart;) hästarna är ju en inspirationskälla där...

Blir skitskraj om husbonden kommer till stallet för att ge mig bröd (han har ofta med sig bröd hem från jobbet). Jag är så inne i min egen värld att när han kommer in i stallet och börjar pratar med mig så blir jag så skraj att faktiskt knäna viker sig. Det tycker han är hilarious.

Tummar inte på ordning och redan utan jag är mer noggrann när jag är ensam, än när jag och stallchefen är tillsammans i stallet.
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Jag pratar bäbis-språk med min häst. Försöker sluta med det där men det är svårt...

När ingen ser plockar jag de torra plupparna med handen när jag mockar, för det går så mycket fortare.
 
Sv: Vad som händer i stallet...

kl

Jag brukar roa mig att sjunga, prata med och härma katten (hon kan nästan säga sitt namn nu!) och prata med hästarna, dansar runt med sopkvasten osv :D
 
Sv: Vad som händer i stallet...

*kl*

Jag brukar prata ingående med hästen/hunden om hur det vore om vi hade eget stall. Planera liksom.

"Om vi hade ett eget stall, då skulle jag köpa stängsel från den och den leverantören, ni skulle få murade boxar och varje dag skulle ni få foder vi de här tiderna..." etc etc. Vi snackar ingående. Priser, inköpsställen, mått... Min häst kan sitt blivande livsschema utan och innan vid det här laget.

Jag dagdrömmer helt enkelt. Högt. Det ska tilläggas att både jag och pålle trivs kanon i nuvarande stallet, det handlar inte om det utan om att allt skulle vara ännu bättre om... Lite pinsamt.

Överlag pratar jag mycket med min häst: "Nu vill jag gärna att du står still så att jag kan klippa manen. Var frukosten god i morse? Hur går det med dig och Sessan, blir det något eller? Åh, jag älskar den här låten!" Eller med hunden: "Nej, vad säger du, ska vi hämta hästdjuret i hagen? Oj, haggången behöver krattas igen, ska vi offra oss idag? Åh, hittade du hästmat, jamen det var väl gott?"

Lyssnar alltid på talbok eller på radio. Nynnar gärna med. Helt enkelt är jag mycket mer högljudd än vad jag skulle ha varit om jag hade sällskap. Sådär är det alltid, jag pratar gärna med mina djur som om de vore människor.
 
Sv: Vad som händer i stallet...

KL
Igår gick jag runt i trosor och gummistövlar. Det var ju så varmt :D
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Tja...jag pratar med hästarna, diskuterar om ditten o datten.... med det gör jag ju när det är fler där också:).

När jag är stressad så går jag ut i stallet, smörjer lite träns och TÄNKER.
Mmm, jag älskar att tänka för mig själv:grin::cool::p;)
 
Sv: Vad som händer i stallet...

kl

Då vi gjorde om vårt badrum fick hela familjen duscha i spolspiltan under 3 veckor:o, tur att vi har eget stall:D

Jag brukar passa på att sjunga i stallet, har ingen höjdarsångröst och känner inte för att plåga omgivningen, tänker att hästarna är lite mer förlåtande:o
 
Sv: Vad som händer i stallet...

..stannar i stallet? Eller så postar vi det på buke. :)

Frågan är: Vad gör ni i stallet när ni är ensamma där (utöver hästarna, dvs) som ni inte gör annars?

Själv så har jag ganska ensidiga diskussioner med gräsätarna om saker som händer i mitt liv och runt omkring. Blir en del (hemska) sång och dans nummer också.

Om folk hade tittat in så hade dom trott att jag haft något slags psykologiskt problem som gör att jag tror att hästar kan prata och får mig att tro att jag kan sjunga. :)
jag kan bara säga att du inte är ensam. Jag pratat också mycket med hästarna och kommer det en bra låt på radion så sjunger jag som attan. Är det riktigt bra så händer det att jag dansar också och dansa kan jag inte. :)
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Överlag pratar jag mycket med min häst: "Nu vill jag gärna att du står still så att jag kan klippa manen. Var frukosten god i morse? Hur går det med dig och Sessan, blir det något eller? Åh, jag älskar den här låten!" Eller med hunden: "Nej, vad säger du, ska vi hämta hästdjuret i hagen? Oj, haggången behöver krattas igen, ska vi offra oss idag? Åh, hittade du hästmat, jamen det var väl gott?"

Jag pratar också med mina djur, både hästarna och hunden... Det gör jag dock alltid, även när jag rider... :o Ber till exempel om att hästen ska flytta ut bakdelen lite till och tackar när det blir som jag bett om :D Det spelar ingen roll om jag är ensam eller inte dock, pratar på ändå! Känna lite dumt att stå tyst och borsta och fixa...
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Jag pratar med hästarna, med mig själv (även på andra språk) och sjunger. Annars är jag nog ganska tystlåten av mig när jag är själv, jag tänker så det knakar istället.
Är det folk där så försöker jag ha en konversation samtidigt som man typ står 5 m ifrån varandra i olika boxar, går ut och tömmer på dyngkärran, spolar vatten i hinkar så pumpen dånar osv. Inte helt enkelt :p
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Matar katterna, borstar hunden, dricker kaffe, planerar in för framtiden, pratar i telefon, tvättar grovtvätt, putsar grabbarnas crosstövlar, ja jag gör nog massor har 20 meter till stallet:)
 
Sv: Vad som händer i stallet...

jag kan bara säga att du inte är ensam. Jag pratat också mycket med hästarna och kommer det en bra låt på radion så sjunger jag som attan. Är det riktigt bra så händer det att jag dansar också och dansa kan jag inte. :)

tänkte precis när jag läste tråden igen, att jag inte pratar med hästen när jag rider = inte konstig! :p.. men sen kom jag på mig själv med att jag brukar prata med hästen när jag t ex gör skänkelvikning och vill att hon ska få med sig bakbenen mer, dvs sägar saker som "in med rumpan","sluta gå på bogarna" och "fjant", "tossa", "bra" osv hörs också ofta även om jag knappt är medveten om det själv..

rider ensam för det mesta, är nog tur det :p
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Jag pratar massor nr jag rider...
"in med rumpan", "ta med dig baken nu", "nää, sådär brukar vi väl inte göra", "jag vet, det är jättejobbigt, men försök ändå", "ba, dutti bubben!" :o
 
Sv: Vad som händer i stallet...

Jag jobbar i ett stall där vi föder upp hopphästar och jag är oftast själv i stallet. Brukar ofta sjunga högt med till radion och dansar med grepen och springer galoppombyten i stallgången...:p

brukar även prata alldeles för mycket med hästarna och katten för att det ska räknas som hälsosamt. speciellt när man ställer frågor eller beordrar saker. "Nej, inte bajsa HÄR!" "stå stilla nu lilla gumman så ska jag bara gå och hämta sadeln" "Tycker du bettet sitter lagomt högt nu?" "Men kära häst NU måste du faktiskt komma hit" (när jag hade en som var svår att fånga i hagen) "var det skönt att bli kliad där?" "Hejdå hästarna, syns i morgon"

skrämde en cyklist en gång när jag vid grinden till sommarbetet börjar gorma "hästarna, kom nu" till en till synes tom hage;)

Dessutom så LÅTER jag oftast väldig mesig och daltande med mina små djur haha
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 112
Senast: Grazing
·
Relationer Många diskussioner här brukar ju handla om hästlivet i relation till en partner, men hur funkar kompisrelationer för er som ”lever...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 344
Senast: emma-vsm
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 300
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 433
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp