Byta försäkringsbolag

Sv: Byta försäkringsbolag

Jag har precis motsatta erfarenheten av Sveland vid skada.
Medans mitt förtroende för Agria är mindre än noll efter att ha varit med om att dom tyckte jag var konstig som inte ville ha A2 försäkring på min gamla häst efter att ha haft A1 tidigare. A2 är ju billigare menade dom så då var det bättre....
Dom STRUNTADE fullständig i vad JAG ville ha. Och som slutkläm kom dråpslaget: Det gick inte att byta tillbaka eftersom hästen var äldre än 16 år som är åldrsgräns för kunna göra ett sådant byte. ..... Trots att det inte är jag som ändrat så går det inte att byta tillbaka. ...

Tidigare tyckte dom att det var okej att fodervärden T-märkte min häst utan att jag blev kontaktad eller informerad på något vis.
När jag sen tog tillbaka hästen och bestridde förfarandet påstod dom att hästen först hade spatt, vilket jag röntgade och fick svart på vitt att hästen var helt ren i benen utan minsta antydan till någon form av skada, ny eller gammal.
Då ändrade dom det till att det skulle vara en senskada.
När jag efter ul åter kunde bevisa att även det var lögn slutade dom svara när vi, jag och min advokat, ringde.

Men tyvärr så gick det inte att häva märkningen. ....

Så jag "gillar" inte Agria :mad:
 
Sv: Byta försäkringsbolag

Jisses..jag har bara bra erfarenheter av Agria än så länge..har fått både op av benbitar och allergier betalade under alla år.. ingen av de hästarna var försäkrade från början i agria men det var inga problem. Det var iof ett tag sen och ingen av hästarna lever idag..har fått ut livvärde oxå..
 
Sv: Byta försäkringsbolag

Jösses. Jag ska köpa ny häst och vägrar Folksam (problem med gamla hästens försäkring där). Den jag ska köpa om allt går som det ska är försäkrad i Agria.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta vägen, vill ha livförsäkring (ingen hög) och veterinärvård samt att kostnaderna för avlivning skall täckas. Men oavsett vad man tecknar för försäkring är den ju värdelös om bolaget inte betalar..
 
Sv: Byta försäkringsbolag

kl

Jag gillar Agria, har aldrig haft några problem med min hästförsäkring övht.
Men sen är jag kanske lite partisk också men ändå.
Sveland & Dina hade jag däremot inte valt. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi är tvungna att byta försäkringsbolag på vår gamla hund, eftersom han har ManyPets som ska lägga ner sin verksamhet i Sverige. De har...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Breen
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 529
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Halloj! Är det någon här som har erfarenhet av att teckna en ny försäkring för en äldre häst? Jag och min ponny ska återvända till...
Svar
18
· Visningar
2 022
Senast: Woffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp