En häst till - lösningen?

Sv: En häst till - lösningen?

Gud vet exakt vad du menar. Är i typ samma sits.

Jag vet att jag tycker att hästar (och allt annat..) är roligast när det känns som att man är PÅVÄG nånstans. Det är väl därför hästar är så kul när man är barn, för att man har alla möjligheter fortfarande, och kan fantisera fritt liksom. Men med hästar man haft länge, där man lärt sig deras begränsningar, så försvinner ju den där framtidstron, potentialen.

Att vara en rätt duktig ryttare med en häst som är gammal, sjuk eller bara inte jättebra ger ju inte så mycket utrymme för att drömma. Man kämpar på mer av plikt och gammal vana. Tycker man det blir tråkigt då är det väl bara att acceptera att man är en framåtsträvande person, som vill bli bättre och utvecklas? Det är ju i de flesta sammanhang ingen dålig sak.

Jag har iallafall, med 90% säkerhet, nu bestämt mig för att köpa den där andra hästen du funderade på. Med rädslan att det är konstgjord andning till ett intresse som egentligen är dött. Men jag tror faktiskt inte det, jag tror det kommer vara jättekul.
 
Sv: En häst till - lösningen?

Det ska dock sägas att jag känner mig som en sån livskrisande gubbe som skiljer sig och skaffar nån yngre och enklare för att han inte orkar jobba på sig själv

MEN DÅ ÄR JAG VÄL GUBBE DÅ
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 843
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 400
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 608
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp