Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Vad tycker ni är rimligt att betala för att få tillsyn av två hästar på lösdrift 4dagar/vecka i totalt 8 veckor? Inget avancerat, bara...
Svar
3
· Visningar
1 251
Senast: MM
·
Anläggning Vill gärna ha tips på lösningar för att slippa undan att fodra på marken. Ger inte fri tillgång utan uppvägda givor. Är inte ute efter...
2
Svar
20
· Visningar
6 440
Senast: spagan
·
Anläggning Om man ska fylla en tom box med strö hur mycket går det åt då? Jag står och velar mellan halmpellets och kutterspån. Gillar båda.
Svar
12
· Visningar
6 798
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Imorgon ska jag åka iväg och provrida en häst som jag eventuellt ska bli ägare till. ;) Hästen ifråga är en d-ponny, tysk ridponny...
Svar
14
· Visningar
3 612
Senast: Ponnytant
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hittar inte tråden, om programmet som går på TV4. Där kommer det upp om magra hästar, (där vi inte får se hur det går...) De pratar...
Svar
10
· Visningar
2 359
Gnägg Efter att ha kollat på alla fina hästar i bildtrådarna så har jag också lagt märke till att det är många som verkar bo på riktigt fina...
Svar
17
· Visningar
2 009
Senast: Sar24BB66
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder... Varför är det så svårt? Har ni några tips?? Har annonserat på nätet o frågat runt bland folk jag känner.. :(
8 9 10
Svar
182
· Visningar
21 117
Senast: kossankaj
·
Anläggning Som rubriken. Vad har ni för stängselmaterial i era vinterhagar? Plank, järnrör, tråd? Har ni el i staketet eller inte? Hålls hästarna i...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 645
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Köpte en 3-åring i höstas, ett korsningsto (arab/halvblod/varmblod) som ett litet impulsköp. Var egentligen inte behov av en ny häst men...
Svar
9
· Visningar
1 901
Senast: Masse
·
Anläggning En fråga bara. Kan man grusa upp alla hagar på all mark? På t.ex lerjord, borde det inte sjunka ner efter ett tag oavsett hur man gör?
2
Svar
35
· Visningar
9 657
Senast: Zephira
·
Gnägg vill ha lite åsikter om vad ni tycker om den här hästen som jag var och kollade på i helgen. hon är en korsning mellan tyskt varmblod...
2
Svar
27
· Visningar
4 344
Senast: Elisha
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet problem med min unghäst... Han vill leka och bita på något men vet inte vad jag kan fixa åt honom... Jag tror...
2
Svar
22
· Visningar
4 194
Senast: iruba
·
Anläggning Har letat febrilt men hittar inte något. Är det någon här som har eller vet var det finns värmebaljor med flöttör, för automatiskt...
Svar
10
· Visningar
2 897
Ekonomi & Juridik Ett halvblods sto med gråa papper född 02, ca 160 hög o helt ok byggd jätte söt. Lite speciell i hanteringen, kan vara lite bufflig men...
2
Svar
32
· Visningar
4 120
Ekonomi & Juridik Hejsan, Jag ska förhoppningsvis skaffa häst nån gång i framtiden och tänkte därför höra med er om hur stor budget ni har lagt undan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 503
Senast: Zephira
·
Ekonomi & Juridik Hej Nu är det såhär att jag har hyrt ut en box åt en tjej som akut var tvungen att ha någonstans att göra av sin häst av olika...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
20 347
Senast: Zephira
·
Ekonomi & Juridik Jag har en häst som jag ska sälja, och responsen har väl varit sådär.... Priset är i underkant (tycker i alla fall jag) med tanke på...
Svar
5
· Visningar
1 230
Senast: MM
·
Hästmänniskan Är det fler där ute som har besvär i axlar, nacke och rygg? Hur löser ni det med ridning, stallsysslor och liknande? Har ni fått...
Svar
10
· Visningar
2 422
Hästmänniskan Hej! Vilken storlek på ponny tycker ni är bäst att skaffa för ändamålet att barn ska lära sig rida på den, samt som sällskap till stor...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 272
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Grannen planerar att bygga om sitt gamla kostall till häststall. Förmodligen kommer jag att flytta dit hästen när allt är klart, och jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 973
Senast: frittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp