Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Tiden tryter för mig sen jag blev ensamstående. Läxor ska göras, barn ska nattas, huset ska städas, heltidsjobbet ska skötas, stall och...
Svar
2
· Visningar
741
Gnägg Som rubriken låter; har ni någon lösning(er) i erat stall, som du tycker er riktig smart? Kanske udda? Alt från rutiner till utrustning etc.
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Bufera
·
Anläggning Vi har precis köpt et nytt, stort stall. Det innebär ju då också sin andel med boxar som skall mockas ut dagligen. Har nu börjat se på...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Haffe
·
Hästmänniskan BLää känner jag rent ut sagt. Fick äntligen tag på fint hö som jag hämtade hos en bonde några mil bort för någon vecka sedan. Till och...
2
Svar
26
· Visningar
2 701
Senast: Aliil
·
Hästmänniskan vad menas eg? Ingen egentlig nybörjare köper väl häst? eller?Vill man sälja till så duktig ryttare man bara hittar ( viktigaste...
2
Svar
31
· Visningar
4 012
Senast: Cha9
·
Anläggning Är det någon som provat hackad halm? Åsikter?
Svar
12
· Visningar
4 508
Senast: Glimris
·
Anläggning Har fått en del av en lada att göra stall av, det är öppet upp till noken i taket. Nu ska vi först röja bort all gammal bråte som...
2
Svar
39
· Visningar
32 153
Hästmänniskan Hej! Jag, min mamma och lillasyster har en 22 årig (riktigt pigg) C-ponny som vi "delar på". Jag och min lillasyster tävlar regelbundet...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Bass3
·
Ekonomi & Juridik Så här ser utkastet på mitt hyresavtal ut... Nåt som saknas ? Hyreskontrakt X Hyresvärd X Hyresgäst X Avtalet gäller...
2
Svar
21
· Visningar
3 497
  • Låst
Gnägg Har du träffat en häst som tyckt om nånting annorlunda i matväg eller inom nått annat? Hmm, inte vad jag kan komma på! Har du...
171 172 173
Svar
3 441
· Visningar
119 958
Senast: Minsans
·
Ekonomi & Juridik Jag har bekanta som har sina hästar inackorderade. Ny regel där är att ingen skit får ligga i hagen över natten... Den som har...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 023
  • Låst
Gnägg Skimmel eller fux?
109 110 111
Svar
2 219
· Visningar
71 902
Hästmänniskan Vet inte om det kommer hjälpa att skriva det här men skulle vara tacksam för lite råd hur jag ska välja. Situationen är såhär, jag ( 14...
Svar
12
· Visningar
1 807
Senast: Milene
·
Hästmänniskan Har sett mycket trådar nu om väderförhållande å häst. Tänkte att här får man gnälla av sig lite extra över något man int har makten...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
8 059
Senast: Buck
·
Anläggning Behöver tips och råd då jag ska bygga en isolerad utebox 3x3 till bästa möjliga pris. Hur får man tillväga? Ritningar? Bilder? Kör nog...
Svar
15
· Visningar
5 041
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik För två månader sedan köpte jag en ridhäst för träning och tävling. Jag är privatperson och säljaren är näringsidkare. Jag provred två...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 363
Senast: Glimma
·
Gnägg Vet inte om det redan finns en sådan här tråd. Isf får moderator ta bort denna. Tänkte att det kunde vara roligt att höra om era...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 957
Senast: book
·
Hästmänniskan Jag och sambon diskuterar då och då det här med att ha häst. Både i nuvarande och tidigare stall finns/fanns det personer som äger...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 945
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min ponny på foder till och med maj månad i kontraktet står det med att de har rätt att köpa henne om hon blir till...
Svar
7
· Visningar
1 625
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Försökte hitta en tråd om detta lite udda ämne, men gick bet. Ni som inte har några "faciliteter" där ni rider eller har era hästar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
15 983
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp