Ni som har stall utan toalett

Sv: Ni som har stall utan toalett

Det äckligaste är nog inte att hon sket i någon annans box, utan att denna någon pillar ut korven, lägger den på stallgången och sätter en lapp i den :crazy: Usch!

kl

Jag har hittills bara stått i stall utan toa, och uträttat behov antingen i lösdriften eller på gödselstacken. I förra stallet hade stallägaren fixat så vi kunde gå på toa hos dem om det behövdes, men jag tyckte det var så pinsamt så det gjorde jag aldrig :D

I nuvarande stallet finns det inte heller någon toalett, men sadelkammaren ska byggas om och då kommer vi få en. Kommer kännas ovant :p

Nummer två har aldrig varit aktuellt så det vet jag inte hur jag skulle lösa :o
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Förra medryttarhästen jag hade stod i ett stall utan toalett, men där fanns dock en nyckel till stallägarens hus som låg på samma gård. Där fick man gå ut och in som man ville, gå på toa, koka kaffe eller bara värma sig om det blev kallt på vintern.
Utnyttjade aldrig den gästfriheten, tyckte det kändes väldigt märkligt att gå in i någon annans hus bara sådär.

Dock hade vi gödselstacken under stallgolvet, och mockningsluckor i golvet i boxarna, så var man bara lite pricksäker så gick det alldeles utmärkt att kissa i hålet ;)
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

kl

Har funderat på att köpa en portapotti och bygga som ett litet dassrum i stallet.. Borde väl kunna funka?
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

HAHAHA!!! :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: HAHAHA!!!
Kan. Inte. Andas!!!
Haha!


*KL*

Nu har jag lyxen att ha toa i stallet, men innan dess var det gödselstacken eller skogen som gällde!
På vintern fick man någon gång kissa i boxen om det var riktigt kallt ute, men då mockades det bort med en gång! ;)
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Nuvarande stallet har en riktig toa i stallägarens källare :love:
Tidigare har det varit box mestadels. Aldrig gjort nr 2 i stallet dock.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Jag har stått i stall utan toalett, då använde jag dynghögen. Dock var det bara pinkning som gällde, "nummer 2" fick vänta tills jag kom hem, och jag hade tur att aldrig bli dålig i magen.

Problemet var ju menshelvetet! :mad:
Jag har alltid bara kunnat använda binda, så var det syndaflod var det bara att planera in stallet och ridningen efter det! Urrk!
Numera slipper jag den skiten, och jag ska se till att slippa det för all framtid! :bow:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

:rofl:

Kan säga att jag också skulle uppmärksammat rejält och upplyst om att jag inte vill mocka ut människoskit ur min hästs box! Jag vill inte mocka annat än hästskit där, kommer en och annan stallkatt så schasar jag bort den också!
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Jag står i ett stall utan toa.

När det har krisat på vintern och det är mörkt går jag bara en bit bort, dock inte ut i skogen eller för långt bort från stallet, tycker det är lite lästkigt (A). Tänker bar apå skräckfilms saker..
på sommaren blir det pållens box, men hon har inget emot det vad jag vet ;). inte nr 2 då.
Aldrig gödselstacken, för i ett stlal på ca 30 hästar så vet man aldrig om någon kommer (A)!

En gång var jag tvungen att använda skogen på en uteritt, dock bara jag och pållan. Undra vad hon tänkte? :rofl: nejdå tror itne hon brydde sig, såg inte ut som. Jag har iallafall lärt mig att rida sist om man känner att man egentligen behöver gå på toa!
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som har stall utan toalett

Fy fan vilken kul tråd :rofl:

Har förvisso alltid haft stall hemma och aldrig blivit akut nödig, men om det nu skulle vara så att det skiter sig rejält med magen (hehe..) och jag inte hinner springa de där metrarna in i huset på toa utan att det hinner komma i byxorna på vägen in skulle jag nog sätta mig i boxen, frågan är vad man ska torka sig med efteråt...
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

*kl*

Vårat stall har ingen toalett, men då den ligger på gården så kan jag bara springa upp till huset om det skulle krisa. Vad våra inackorderingar gör om de blir nödiga vet jag inte, men de skulle självklart få låna våran toalett om de skulle vela. Tidigare stod jag i ett litet privatstall utan toalett, men jag blev aldrig så nödig så jag inte hann hem. :)
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Gödselstacken är en utmärkt toalett, tyvärr någt kall vintertid. När det är -25 så inser man hur glad man ska vara att vi har toa inomhus numera.
Jag har alltid en rulle toapapper i stallet och är nogrann med att gräva ner papper och ev. skit.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Är man vegan som jag och åker till stallet efter att man ätit och dessutom är alltid lika dum och ska envisas med att dricka kaffe på maten så är det definitivt kris varje dag när man kommer till stallet med både A och B, ett stall utan toa och i ett rätt öppet landskap dessutom. Det blir till att gå till skogs och uträtta behoven, men det känns som att det rätt snart kommer att fullt där.
Är man vegan så äter man för det mesta jättemycket fibrer och är alltid mer eller mindre "fullmatad" i tarmen och har väldigt bra omsättning i magen, så det ställer till med rätt mycket problem och dessutom så är det nästan som att magen är tidsprogrammerad för tömning, vilket infaller naturligtvis när man är i stallet. Kanske skulle man kunna ha en liten minivariant av bajamaja i sadelkammaren eller nån annan smidig lösning på problemet? Nån som har nåt bra tips? ;)
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

KL

Jobbar på ett av de stora djursjukhusen i Sverige med hästar. Under gårdagen möter jag en hästägare i en av stallarna där hon väntar på veterinär. Hon frågar mig ifall det endast finns toalett i receptionen men jag dirigerar henne enkelt bort till närmaste WC. När hon går så säger hon "ja, annars kunde jag ju bara gå i boxen..." :crazy: Jag blev rätt paff, varför skulle man vilja gå i boxen på ett stort djursjukhus där det springer massvis med personal, och där det dessutom finns toalett, om än borta i receptionen :eek:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

hade hon ingen skam xD? Skulle aldrig få för mig att gå på toa i boxen på ett djursjukhus, elle rnågon annans box för del delen :P. Ens egen är "konstigt" nog ;P
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 439
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Vilket stall tycker ni spontant verkar passa mig och min häst bäst? Jag har ett barn på 6 månader och är gravid med nummer två. Har en...
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 322
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 341
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp