Ni som har stall utan toalett

Sv: Ni som har stall utan toalett

I gamla stallet fanns ingen toa, det var dessutom kallstall - dra ned termobyxorna i 20 minus om ni vågar... :devil:

Gödselstacken låg ut emot en vältrafikerad väg = gick inte att använda. Det fanns heller ingen lättillgänglig skog runt om. Så visst, jag använde en box vid akuta behov. Kändes j-vligt ofräscht om jag ska vara ärlig, men vad gör man?

I nya stallet har vi ett fantastisk utedass som kanske inte ser mycket ut för den kräsne, men det är helt människoanpassat, och jag är så nöjd! :D
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Asch, jag sätter mig i boxen eller på gödselstan :) Oftast går jag dock på stallägarens toa :)
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Vi har heller ingen toa i stallet ser till att go på toa innan jag åker. Annars blir det gödselhögen, skulle nr 2 behövas göra så skulle jag låna ställägarens toa ;)
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Vi har toalett i stallet men på det förra stället sprang jag ut i skogen om jag behövde kissa. Att akutgöra nummer två blev aldrig aktuellt så jag vet inte hur jag hade löst det... Men mycket hellre skogen än en box!
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Jag har alltid en rulle toapapper i stallet. Jag sätter mig i boxen för att sedan vidarebefordra det till gödselstacken. Hästen har inte klagat ännu i alla fall :laugh:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Samma här. :laugh:
Antingen boxen (min egen), dynghögen, bakom ett träd, bakom stora ladan el passar på när pålle och jag är på promenad :laugh:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Vilket I-landsproblem. I många länder sätter sig folk på trottoaren och gör både ettan o tvåan.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Jag skulle inte våga kissa i boxen för risken att kontaminera och riskera att hästen fastnar i en dopingtest. Men jag har tävlingshästar då.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Att bajsa i skogen är ju inte så kul när nån har gjort, när vi som har hund kommer. De kan vara ilsnabba att snoka dit, äta och rulla sig i det, om det vill sig illa.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Jag har under de tio åren jag har haft egen häst aldrig stått i stall med toalett. Jag brukar försöka lösa det med att gå på toa innan jag åker hemifrån, och sen hålla mig tills jag är tillbaka igen. ;)
Någon gång har jag väl dock blivit akut kissnödig, då har det blivit nödlösning, antingen på gödselstacken, i hagen eller ute i skogen. Kan tala om att det är totalt insynsskyddat där, så det finns inga grannar som kunde störa sig. ;)
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Ja, det är ju tur att jag bor i Sverige! Här är det ju inte så vanligt att folk gör i från sig på gatan....

Själv brukar jag kissa i någon box, bakom stallet eller gödselstacken. Värre är det med tvåan, men det går att lösa det med om man absolut måste. Hittils har jag åkt ifrån stallet till en Mc Donalds och lånat deras toalett. :D
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Vad går du på?:rofl:

Jag vet en häst som åkte dit för Oxazepam (ångestdämpande och muskelavslappnande för människor) efter att skötaren kissat i boxen.

kl

Jag skulle nog inte ens stå i ett stall utan toalett. :p Men jag kan inte kissa, eller bajsa heller för den delen, utomhus.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

kl

Oftast stått i toalösa stall. Vid fint väder har jag gått ut i naturen å på vintern lånat kusens box, men spolat efter mig;)

Värre tycker jag det är när man har röda veckan :crazy:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Jag pissar alltid i min hästs box. :P Jag måste anses som redigt jävla äcklig. Torkar mig med toapapper och sådär. Behöver jag göra nummer två finns ett utedass längre bort.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Har huset precis intill stallet.
Men förut när jag hade stallet lite längre bort kissade jag i boxen. Nr.2 har jag inte behövt göra i sådant stall som tur är.

Haha men man skulle ju kunna tänka sig att ha en egen privat nr.2 hink som man kan ha fylla i lite vatten i innan man använder den om man nu inte har toalett i stallet eller inärheten :rofl:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Ursäkta :grin::rofl::rofl:

Ska berätta en rolig sak angående detta ämnet.

Min kompis var skitnödig när hon kom till stallet en dag och de hade ingen toalett i närheten.
Hon satte sig i grannens box och sket, dock glömmde hon tyvärr att avverka spåren:rofl:.
Så dagen därpå när hon kom till stallet låg den en bajskorv mitt i stallgången med en lapp i , och där stod det ..
- Vems bajs är detta??
Efter mycket frågetecken runt denna bajskorv kom det fram efter sådär en vecka att det var T..... som hade lagt en hög i grannboxen.
Kan nämna , efter detta bytte hon stall ganska omgående, hahahahhaha:rofl::rofl:..!! (Än idag lever legenden vidare om T...s bajskorv)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 439
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Vilket stall tycker ni spontant verkar passa mig och min häst bäst? Jag har ett barn på 6 månader och är gravid med nummer två. Har en...
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 322
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 341
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp