Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte fått januari hyran, och hästen är inte såld![]()
Det är inte ett dugg olagligt då alla som hyr av personer i nätverket har skrivit under och gett sitt samtycke till detta i hyresavtalet.
Då det dessutom är en låst databas och informationen enbart är av privat intresse så är det inget olagligt. Informationen som står i databasen är dessutom signerad av den som skriver det, alltså kan informationen spåras till den som uttalat sig. En hyresgäst som förekommer i registret kan alltså begära ut information om sig själv och sedan "konfrontera" den som skrivit omdömet om denne skulle vilja.
Så det är ett visst ansvar att hålla denna databas, absolut, men syftet är inte att "snacka skit" om en enskild person utan att skydda stallägare och framförallt deras ekonomiska intressen.
Men Zephira..
Det är väl klart att det finns idioter till stallägare!
I mitt förra stall har 8st flyttat in/ut det senaste året.
Otroligt trevliga, ambitiösa och sympatiska hästmänniskor. Men det går under inga som helst omständigheter att ha sin häst i detta stallet.
Stallet har 19 boxar. 16 står tomma. 3 har hon själv..
Ingen vill flytta dit.
Nämner man stall namnet så rynkar folk på näsan.
Faciliteterna är det inga fel på. Stora sommar och vinterhagar, ridhus, milslånga ridvägar, stor paddock. Stora förvarings ytrymmen och till detta en helt överkomlig stallhyra.
Tyvärr har förmodligen någon form av borderline-störning.. Eller liknande..
Jag är otroligt glad att inte just denna stallägaren ingår i något nätverk där det finns möjlighet att svartmåla folk till både höger och vänster.
Det hade blivit riktigt otäckt för oss alla.
Det räcker att hon pratar skit om oss med alla som kommer i hennes väg ändå.