Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hagen där hästarna ska gå i sommar är ojämn och det verkar som sorkhål eller om det kanske är kaninhål. Jag har aldrig varit med om det...
Svar
5
· Visningar
1 908
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt...
2
Svar
30
· Visningar
3 818
Senast: Sporthorse
·
Gnägg Igår fick himlen en ny stjärna... min lille stjärntravare... Efter 12 år tillsammans fick han med ålderns rätt och diverse skavanker...
Svar
15
· Visningar
1 356
Senast: Meggan
·
Gnägg Finns nog men jag hittar inte trådar i det jag funderat på så jag frågar då. Fick lära mig tidigt hur viktig stallmiljön är och...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 560
Senast: EmmaN
·
Gnägg Hela allt är så ofattbart. Ena stunden var du här och sedan är du bara borta. 25 år gammal och fortfarande så lycklig och glad över...
2
Svar
32
· Visningar
3 714
Senast: Zuzzi
·
J
Hästmänniskan Hej! Vi ska bygga lösdrift nästa vår. Men skulle vilja ha lite tips och råd. Lösdriftstallet ska bestå av en yta där hästarna kan...
Svar
18
· Visningar
6 785
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Vi har en liten nystartad förening sedan några år tillbaka med ett litet antal vuxna aktiva medlemmar och ett stort antal barn och...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Reville
·
Anläggning Finns det några regler för hur en boxvägg måste vara utformad? Vi ska bygga en boxvägg på ett utrymme med 3 väggar och den ska vara...
Svar
1
· Visningar
904
Hästmänniskan Vi har köpt en häst av ett företag och har haft den i ca 3 månader nu. Vi märkte direkt att hästen var onaturligt rädd för mycket. Nu...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 513
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Hej bukare! Jag står just nu i ett vägskäl... Jag har precis sålt min D-ponny till ett lugnare ställe och nu har jag två alternativ att...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Jaag
·
Hästmänniskan Dottern har fått körkort och ska nu leta bil. Men vad? Har ni några tips? B-kort behöver få dra 1560 automat fyrhjulsdrift max 75-80.000
2
Svar
27
· Visningar
2 028
Senast: Buck
·
Gnägg Är det ens genomförbart? Om man har en häst man egentligen inte vill sälja, men ändå vill/kan man inte ta hem den och fodervärden inte...
Svar
15
· Visningar
1 783
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns biljoner med trådar angående detta men varför inte en till? :) Jag vet att det kräver tid, kunskap och en bra...
2
Svar
24
· Visningar
4 815
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där jag känner att stallägaren tar orimligt lite betalt. Jag har tidigare betalt betydligt mycket mer och...
2
Svar
23
· Visningar
3 759
Hästmänniskan Ska flytta mina hästar om tre veckor, tänkte att det skulle väl vara en baggis att hitta en transport att hyra - men icke! Hittar inte...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 224
Senast: Meggan
·
Gnägg Ni som har häst och sambo/pojkvän/whatever, vad har partnern för inställning till hästeriet? Positiv eller negativ? Stöttar han dig i...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
12 182
Hästmänniskan Hej. Som rubriken lyder så har jag mått så j*vla dåligt den senaste tiden pga att en kvinna i stallet trycker ner mej ständigt...ok...
2
Svar
36
· Visningar
3 973
Hästmänniskan När mensen precis ska komma igång eller ska avlutas så funkar det inte med tamponger och då använder jag trosskydd som kan ta det lilla...
2
Svar
26
· Visningar
7 020
Senast: cello
·
Anläggning Jag har planer på att bygga om mitt "magasin" till en lösdrift. Nu är det fyra portar in till magasinet och ytan är 86 kvh. Jag vill...
Svar
13
· Visningar
1 546
Senast: cello
·
M
  • Låst
Gnägg För många år sedan när jag red på ridskola, Billdals ridskola så kom flera hästar från ett ställe som heter Trekanten, vet inte om det...
2
Svar
23
· Visningar
5 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp