Har mått dåligt pga fått ta en massa skit

Ja eller hur....Vi ska gå ner idag o ta ett snack tillsammans.

Stort lycka till! Jag hoppas verkligen att det ger något!
Gör det inte det så håller jag med de andra om att ignorera henne. Hjälper inte det kan kommentaren "har du synpunkter på min hästhållning får du ta det med mina föräldrar" kanske fungera. Med sånna människor kan man få säga det många gånger...
 
har samma sak, förstår dig verkligen usch får ont i magen!! prata med dina föräldrar igen, de måste skicka ut henne om hon ska bete sig så för det är mobbning! jag pratade med mina föräldrar ´, och snart ska vi gå och prata om min situation så jag kommer ur den för det är inte värt att stallet ska vara en ångestgrej, det ska vara roligt :heart pma gärna!! verkligen varit där du är nu och är påväg därifrån, massa styrkekramar.
 
har samma sak, förstår dig verkligen usch får ont i magen!! prata med dina föräldrar igen, de måste skicka ut henne om hon ska bete sig så för det är mobbning! jag pratade med mina föräldrar ´, och snart ska vi gå och prata om min situation så jag kommer ur den för det är inte värt att stallet ska vara en ångestgrej, det ska vara roligt :heart pma gärna!! verkligen varit där du är nu och är påväg därifrån, massa styrkekramar.
Åh tack :heart så skönt att känna att jag inte är ensam om att känna så:heart Hoppas det löser sig för dej också!! Pmar gärna dej, tack :):heart
 
Jag har haft egen häst i snart sexton år, och tyvärr, tyvärr, tyvärr har det funnits såna personer på i stort sett varenda stall jag stått i. Om jag bara kunde fatta vad det är som är så tillfredsställande med att trycka ner en annan människa i skosulorna och få hen att må dåligt, men vissa verkar verkligen göra det till en sport att vara rent vidriga mot andra. I det här fallet känns allting ännu värre för att ni 1) är släkt och 2) du är så ung. En vuxen, utomstående människa som man enbart har kontakt med via stallet blir lättare att ignorera. Men jag vet hur det är att åka till stallet och tänka "hoppas inte x är där nu", så ska det inte behöva vara!

De här personerna brukar dessutom vara bra på att ge små nålstick som kanske inte är uppenbart för andra (som dina föräldrar och din farfar), men som man ändå blir så himla ledsen för. Du är alldeles för ung för att behöva tackla henne själv, och egentligen ska inte du behöva flytta på sig. Betalar hon hyra? För om det är din pappa och din farfar som äger stallet har hon ingen rätt att stå där gratis. Varför ska ni bedriva välgörenhet mot henne när hon bara är elak?
 
Hur gick mötet?
Det gick bra tycker jag. Hon drygade jätte mycket mot mina föräldrar tills pappa blev asarg och sa "
Jag har haft egen häst i snart sexton år, och tyvärr, tyvärr, tyvärr har det funnits såna personer på i stort sett varenda stall jag stått i. Om jag bara kunde fatta vad det är som är så tillfredsställande med att trycka ner en annan människa i skosulorna och få hen att må dåligt, men vissa verkar verkligen göra det till en sport att vara rent vidriga mot andra. I det här fallet känns allting ännu värre för att ni 1) är släkt och 2) du är så ung. En vuxen, utomstående människa som man enbart har kontakt med via stallet blir lättare att ignorera. Men jag vet hur det är att åka till stallet och tänka "hoppas inte x är där nu", så ska det inte behöva vara!

De här personerna brukar dessutom vara bra på att ge små nålstick som kanske inte är uppenbart för andra (som dina föräldrar och din farfar), men som man ändå blir så himla ledsen för. Du är alldeles för ung för att behöva tackla henne själv, och egentligen ska inte du behöva flytta på sig. Betalar hon hyra? För om det är din pappa och din farfar som äger stallet har hon ingen rätt att stå där gratis. Varför ska ni bedriva välgörenhet mot henne när hon bara är elak?
Hon betalar en låg månadshyra för boxen till min pappa, den är gammal så det blir inte mycket, men 400kr betalar hon + köper hö av farfar som tar 270 kr per bal.
 
Det gick bra, pappa blev sur på henne o sa att om hon inte beter sig kan hon dra åt helvete med sin hästar. Är hon elak mot mig får hon flytta sa han

Känns väl inte heller som ett helt stabilt sätt att reda ut en kontrovers, men sagt är sagt och gjort är gjort.

Hoppas att det lugnar sig. Troligen hade det bästa varit om hon flyttat, både för henne och er. Hon verkar ju inte trivas.
 
Känns väl inte heller som ett helt stabilt sätt att reda ut en kontrovers, men sagt är sagt och gjort är gjort.

Hoppas att det lugnar sig. Troligen hade det bästa varit om hon flyttat, både för henne och er. Hon verkar ju inte trivas.
Ja så kan man tycka, förstår hur du tänker :) men när hon har mobbat mig i typ 1månad ständigt i min familjs stall trots att mina föräldrar har pratat med henne så finns det inte så mycket mer att säga..
 
Det gick bra tycker jag. Hon drygade jätte mycket mot mina föräldrar tills pappa blev asarg och sa "

Hon betalar en låg månadshyra för boxen till min pappa, den är gammal så det blir inte mycket, men 400kr betalar hon + köper hö av farfar som tar 270 kr per bal.

Hur gammal är hon? Hon låter som en bortskämd liten snorunge som är van vid att få som hon vill, men hon kan ju givetvis vara en bortskämd tant också. :grin:

Bra att din pappa sa till. Jag hade heller inte varit speciellt trevlig mot henne i hans ställe, och det verkar ju vara enda språket hon förstår.
 
Hur gammal är hon? Hon låter som en bortskämd liten snorunge som är van vid att få som hon vill, men hon kan ju givetvis vara en bortskämd tant också. :grin:

Bra att din pappa sa till. Jag hade heller inte varit speciellt trevlig mot henne i hans ställe, och det verkar ju vara enda språket hon förstår.
Hon är typ 47 eller nåt. Ja eller hur, han försökte trevligt men hon lyssnade inte tills han använde det enda språket hon förstår ju haha
 
Du är ett barn (14år). Det ger henne ingen rätt att bete sig så. Ska ni behöva bygga lösdrift och skaffa en till häst enbart för att du ska kunna undvika henne i ert eget stall, på gården där ni bor? I helvete säger jag. Heja pappan! Hoppas att det reder upp sig.
 
Ja,
Du är ett barn (14år). Det ger henne ingen rätt atte sig så. Ska ni behöva bygga lösdrift och skaffa en till häst enbart för att du ska kunna undvika henne i ert eget stall, på gården där ni bor? I helvete säger jag. Heja pappan! Hoppas att det reder upp sig.
ja, fick idag reda på att hon tänker packa ihop o sticka! :) vi alla är glada över att denhär kommer få sig ett avslut
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 626
Senast: Kjerulfia
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 244
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 019
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 104
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp