Hur funkar det hemma hos er?

Min man har inget eget intresse för just hästar och ridning men gillar djur och att ha djur på gården. Är jag sjuk eller jobbar så hjälper han mig med det han kan(mocka, köra vatten, ta in och ut i hagen). Han har även byggt stallet åt mig och hjälper mig med hökörning. Han har även stöttat upp ekonomiskt några gånger. Har suttit upp på min förra ponny några gånger och har kört shettisen men inte mer än så :D brukar dock följa med mig ut och gå med hundarna på mina skritturer. Han är ganska tacksam över att jag bara har små hästar(D-ponny och shettis) för stora hästar tycker han är otäcka och onödiga ;) Snart flyttar vi till större gård och då blir det bygga stall igen :)
 
Han är allergisk, så det enda "krav" är att jag byter om i stallet. Han har varit med några gånger och kollat på hästen typ.
 
Ni som har häst och sambo/pojkvän/whatever, vad har partnern för inställning till hästeriet? Positiv eller negativ? Stöttar han dig i ditt intresse eller tvärtom?

Min karl stöttar mig. Vi är båda yrkesverksamma inom häst. Men jag är den enda av oss som idag också sysslar med häst på fritiden.
Sambon kan både följa med oss på träning eller mocka åt min häst då jag är borta eller följa med och fodra etc.
Han har inget eget intresse av det. Men gör det för min skull.
Jag stöttar hans intressen på samma vis.
 
Min sambo är inte själv hästintresserad, och var då vi träffades hästrädd. Men han älskar min häst och ställer alltid upp då det behövs. Följer med glädje med på tävlingar som fotoansvarig.

Nu då min häst är skadad är han en verklig klippa, åker med mig till stallet varje kväll, eller ensam och fodrar och ger medicin de dagar jag jobbar kväll. Han stöttar mig till 110% och är totalt ovärdelig. :)
 
Minman har varken nåt emot det eller något intresse i det. Han har varit med och kört, lärt sig sela själv, ridit nån gång - och han har tyckt att det är roligt men har inget behov av det. Han hjälper till med saker om jag ber honom - fodringar, intag, utsläpp, etc.
 
Min sambo är för det mesta positivt inställt till hästeriet. Ofta med i stallet och hjälper med mockning/höpåsar etc. Och på senaste tiden tagit ledigt från jobbet för att köra mig och hästen fram och tbax till klinikken. Han har även varit med och betala hovslagare/veterinär då och då, när mina pengar tagit slut. Han är världens bästa sambo :) Han tycker dock det tar lite väl mycket tid och att det har kostat lite för mycket pengar.. Nu skal hästen tas bort pga. utdömd, men han vet jag kommer köpa hästen igen i framtiden och stödjer mitt beslut. Han har ridit enstaka gånger, men eftersom han har brutit ryggen går det inte längre.
Är utroligt tacksam för att ha hittat en sådan go och fin kille.
 
Fantastiskt att se att det finns så många fantastiska påtvingade häst-sambos! Jag trodde att jag var ensam om att ha så tur :)

Min sambo är bäst i världen när det gäller hästeriet. Han är inte med i stallet speciellt ofta (vilket jag tycker är skönt, det är min hobby) men han ställer upp i alla lägen när det behövs! Han har varit med på klinik, agerat hästskötare på tävling och skottat lervälling ur stackars hästens hage. Ibland är han även medtvingad som filmansvarig utan några protester. Jag betalar allt för min häst, men han står ju indirekt för kostnaderna då han lägger ut mer pengar än jag på nöjen och mat. Ibland skäms jag för att han är så mycket mer delaktig i mitt intresse än vad jag är i hans, men han har aldrig klagat.

Han kom in i mitt liv före hästen så det gör mig ännu mer imponerad att han står ut! Som tur är har hans mamma haft häst så hon har nog sonderat terrängen för mig ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Svar
15
· Visningar
706
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Modest
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Spontanansökan till arbetsprövningsplats/anställning inom information, kommunikation, kundtjänst, administrativ assistent samt...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 720
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp