Alla sagor har ett slut...

Hela allt är så ofattbart. Ena stunden var du här och sedan är du bara borta. 25 år gammal och fortfarande så lycklig och glad över livet, den glädje och otroliga livsgnista som du alltid mötte oss med varje dag, framför vagnen, ute i skogen, försiktigt tog du alltid hand om oss och alla runtomkring. En lycklig fartfylld stund i hagen som du och din flock utförde mer eller mindre varje dag, ett felsteg... ett felsteg och plötsligt rycks du bort efter 15 fantastiska år, 15 år fylld med minnen. Jag kan inte mer än hylla dig, tack för att du var en del av mitt liv, tack för allt du lärde mig och tack för alla minnen som lever kvar i vårat minne för resten av våra liv. Nu springer du med din älskade Tina som på dagen exakt för 4 år sedan travade vidare ut på de gröna ängarna, där ingen häst känner smärta. gräset alltid är grönt och en varm sol värmer era ryggar. Tack

Johan Briljant, en del av "Buke"

16maj5.jpg

14aug16.jpg


Johan och Tina, åter tillsammans
14aug12.jpg
Det var tråkigt att höra, beklagar. :heart
Men det är väl så det ska vara, lycklig, frisk och stark in i det sista. En sann bukehäst fina Johan Briljant, en av få man minns väl. För att han (ni) var en fantastisk förebild för oss med ridtravare, ett bevis på att travare också kan fastän få trodde det.
 
Åh, nej så sorgligt att läsa! Beklagar verkligen!!

Det är många år sedan jag var aktiv här på Buke men Johan är en av de hästarna jag minns.
 
Även hos mig är Johan en av de riktigt stora bukehästarna som finns i minnet. En riktigt fin ridtravare och förebild. Beklagar sorgen, men tänk ändå att ni fick hela 15 år tillsammans.
 
beklagar verkligen. Hängde här för många år sen och tyckte att Johan var så fin och har själv en travare som heter Knut the Moose. Han blev 27 i år
 
Beklagar sorgen.
Men vilket liv han haft! :love: Vilken tur att han träffade dig :heart Kommer ihåg i ridtravartrådarna när du la upp före- och efterbilder, vilken skillnad!
Så vacker personlig häst som man alltid kommer minnas även om jag aldrig träffat honom eller dig. Vila i frid Johan
 
Konstig känsla, känns som om han bara är borta från gården, att han snart kommer hem igen. Saknar att se han i hagen med de andra. Fortfarande så full i fan, tjuvnöp gammelkärringen Jollan i arslet, ställde sig i levad och drog iväg åt andra hållet. Tog hand om småtjejerna på 2 och 1 år och visade dom världen utanför hagen. "Rädd" för småsaker när han var själv för att få en anledning att trippa på tårna framför sin älskade vagn och vara den säkraste hästen man träffat när de små var med, bara för att han visste att han var deras moraliska stöd. Dom runda breda öronen, de fantastiskt kloka ögonen, alltid med glatt humör. Han älskade vintern, stod alltid vid grinden när han visade att nu ska vi ut och dra vagn. I april månad visade han själv vänligt med bestämt sedan något år tillbaka att nu tar jag semester till hösten, välkommen åter, släpp mig på bete med Jollan och bara njut av min närvaro ett halvår, vi kan ta nån skrittur ibland i skogen, jag säger till när det är dags. Så tapper in i det sista, allt kommer bli bra. Älskade vän.

Tack för era fina ord, så fantastiskt att man kan förmedla en levande varelse genom bilder till helt främmande människor och dom kan förstå vilken speciell och personlig häst det var. Så många fantastiska minnen.

14aug9.jpg


JohanPernilla.jpg


bad4.jpg


segergest.jpg


johanliten2.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 805
Senast: Freazer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 688
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 040
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp