Äger alla egen transport numera?

Ingen mack hyr ut hästsläp här i närheten vad jag vet.
Hyrde från ett uthyrningsställe eller fick panik låna av Stallvänner de gånger jag skulle ut och åka med gammeldans.
 
Här var det nog närmare 10 år sen de avvecklade uthyrning av hästtransporter på mackorna.
Tror det bara är privata uthyrare häromkring.
Men visst tycker jag att det blivit mycket vanligare med att folk har egna transporter.
Hos oss är vi 4 hästägare och 3 av oss har egen transport.
Vi är rena hobbyhästägare, jag är den som åker mest och jag tränar och tävlar väldigt lite numera.
Egentligen skulle det räcka att ha en transport att dela på om man ser till hur lite de används.
Däremot sätter olika körkortsbehörigheter och bilar stopp för det.
Min transport lånar/hyr jag bara ut till få utvalda i min bekantskapskrets och det sker sällan.
Skulle det mot förmodan hända någon av mina hästar något akut just när min transport är utlånad så är det bara att låna någon av de andras.
Det är onekligen en stor trygghet att ha en egen transport som jag alltid ser till att ha i bra och säkert skick, redo att användas.
 
Verkar som "vår" mack går mot strömmen då för de köpte in ett hästsläp för ett år sen som de hyr ut. De 14 tidigare åren jag bott här har de inte haft nåt :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
768
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 409
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 773
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp