Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Nu vill jag inte få en tråd av "urrk, araber är fula och knäppa hästar" eller "araber är bäst på allt", utan jag vill höra vad ni som...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
22 133
Senast: Jessanpersan
·
Dressyr jag ska debuttera i dressyr nu i januari och tänkte skaffa mig ett par vita ridbyxor eftersom jag inte äger några. tänkte jag skulle...
Svar
10
· Visningar
1 623
Senast: sommarminne
·
S
Islandshäst Ger ni era isisar "vintervila"? Som jag förstått det så är det vanligt att man ställer av sin isis över vintern. Är det så? Häromkring...
2
Svar
23
· Visningar
3 264
Senast: Hafeti i Eskilsby
·
Trav Jag har slagrem på en av mina herrar eftersom han är lite väl lätt i baken titt som tätt. Men nu på vintern när han har extra mycket...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: Zandrah
·
R
Övr. Grenar Vill bara påmina alla trevliga människor här på buke om sällskapet SBB. Det finns nu möjlighet att bli medlem och stödja sällskapet för...
Svar
1
· Visningar
1 394
Senast: Holtz
·
Trav Ett Gott Nytt År till er alla önskar Ghost
Svar
5
· Visningar
934
M
Tävling Hejsan:) Jag undrar vad man menar med att tävla lokalt , ? Själv så .. Ja dom gångerna jag tävlar så är det ju klubb/Ridskoletävlingar...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Mrshorse
·
J
Western Tänkte köpa på mig lite nya bett till min häst och behöver lite tips då det står helt stilla i skallen på mig. Jag vill ha ett bett...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 860
Senast: evalill
·
Western Ja med risk för att bli halshuggen osv...ja jag vet att man inte kan rekommendera sadlar över ett forum osv...MEN, rent generellt kanske...
Svar
11
· Visningar
2 813
Senast: arizona
·
Western Hur lång ska sadelgjorden vara? Bättre om den är så lång som möjligt så inte lädret ligger mot huden?
Svar
7
· Visningar
1 474
Senast: JessicaM
·
Western Ja, precis så... :D Med correction om det spelar någon roll....
2
Svar
21
· Visningar
2 483
Senast: CBJack
·
Western ...med hög mankfrihet? Lilla vit här hemma har en manke som (tydligen...) inte är av denna värld. Min premier ligger skapligt, men ger...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: SAVVY
·
Trav Första loppet på mantorp idag http://www.travsport.se/sresultat?kommando=tevlingsdagVisa&tevdagId=507447&loppId=695721
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Russin8
·
Trav Är det någon som leasat ut nån häst till danmark, hur funkar det med leasing papper osv är det nån risk att mankan blir lurad och kan...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Cambrie
·
Körning Tänkte försöka mig på att köra in min pålle....:/ OM det går. Han har ju ganska myckey nerver. Hehe. Men vad ska jag satsa på för vagn...
Svar
16
· Visningar
1 558
Senast: Fia-Lina
·
Western Såhär på morgonkvisten fick jag lite tankar om reglerna inom tävlingar. Läste runt lite på WRAS hemsida, och där står det ju som bekant...
Svar
6
· Visningar
1 370
Senast: TDJ
·
Distans Att man sätter rött band i svansen på hästar som kan slå är ju känt. Nu ska man sätta vita band i svansen på hingstar. Då får jag en...
2
Svar
22
· Visningar
5 455
Senast: emmiz79
·
D
  • Låst
Islandshäst Hej! Undrar hur ofta ni avmaskar era islandshästar? Fick höra att man bör avmaska hästarna fyra gånger per år, före betet, på hösten...
Svar
2
· Visningar
1 244
Senast: Boj
·
Körning Jag vill åka iväg över en helg och träna körning 1-2 gånger om dagen, med lånade hästar. Var kan jag göra detta? :bump:
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: agtatoon
·
Islandshäst Använder ni något underlägg under sadeln? Vad använder ni för något? Hur resonerar ni kring att använda eller att bara lägga sadeln...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 882
Senast: Duffy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar