Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Kopierar förra årets tråd. En list tråd för våra otroliga framgångar 2010. Bara kul att se hur många starter våra hästar gör, hur...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: via
·
Trav Någon som vet hur hans avkommor är i tempramentet? Jag har en valack efter denna hingst och vore intressant om någon kanske träffar...
Svar
16
· Visningar
1 823
Senast: giffan
·
Trav Hej, Första gången jag såg ett montélopp trodde jag att det var ett vanligt galopplöp men vaknade till då det inte var något som...
2
Svar
33
· Visningar
3 774
Senast: gulan
·
Hoppning Jag har lusläst reglerna för globenkvalen och de gör det inte lätt för en. :confused: Efter att ha vunnit en MsvB 2010 är man alltså...
Svar
3
· Visningar
1 736
Senast: Lady_S
·
Fälttävlan Jag får väl starta årets första tävlingstråd då ;) *TADAA* Så vem skall dit och vad skall ni rida? Jag skall inte rida själv men...
2
Svar
27
· Visningar
2 845
Senast: sita
·
Western En av mina sadlar, den finaste jag har, är nu något för smal för min nordsvensk. Hon har haft den i flera år och den är från början...
Svar
3
· Visningar
1 133
R
Distans Hej! Någon där ute som skall starta året med en lungn ritt?? Tänkte rida T50 på knappa 5 timmar, någon som kan tänka sig att hänga på...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 044
R
Hoppning Tänkte longera "dressyrhästen" i dag och blev lite sugen på att dra fram lite bommar och cavaletti samtidigt. Har ni några tips på bra...
Svar
2
· Visningar
2 971
Senast: fruxolisa
·
P
Tävling Hur gör du, tar du på dig tävlingskläderna innan du far till tävlingsplatsen, och så kanske du har ett "överdragsställ" utanpå. Eller...
2
Svar
29
· Visningar
3 300
B
Distans Då min arabvallack har en medfödd deffekt i ett bakben (patellaupphakning) gör det här honom inte till någon häst som "går" att hoppa...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: SiZo
·
  • Låst
Dressyr Jag ligger hemma och är sjuk och tyckte promt att jag behövde en ny vårjacka:D jag vill ha en smidigt jacka för jag hatar när det känns...
2
Svar
22
· Visningar
2 877
H
Trav Bilder från avelsvärderingarna hade varit trevligt att se =) Funderar på att använda mig av en "lågpris" hingst i år det finns ju...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: mrjim
·
Dressyr Hej! Nyligen har det dykt upp ett ganska jobbigt problem för mig och medryttarhästen. I ena varvet, vänster tror jag det är, så...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: mimihallby
·
G
Körning Exakt vad betyder det, i Lätt Dressyrprogram nr 3? Det står i punkt 8: MF Tömmarna i en hand (Ej HK) 10 m avvikelse från...
Svar
10
· Visningar
1 529
Senast: Gisburne
·
Fälttävlan Letade efter lätt klass 1997 på förbundets hemsida (till Gärds) men det finns inte där längre! Får man inte använda det längre då...
Svar
4
· Visningar
1 370
Senast: fio
·
G
Körning Jag sitter och kollar runt på vilka parselar som finns, allra helst i brunt (och i storlek shetland). Drive Out har en som heter Pfiff...
Svar
9
· Visningar
2 463
Senast: Gisburne
·
Islandshäst Trodde att jag postade ett inlägg om det här häromdan men det gjorde jag tydligen inte, annars kommer det ett till:o. Min medryttarhäst...
Svar
19
· Visningar
4 790
Senast: _Aldís_
·
Islandshäst Har ni era hästar i ett stall med bara isisar eller är det blandat med olika raser? Varför har ni valt det ena eller det andra :)?
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 242
Senast: Niela
·
C
Övr. Grenar Har blivit total inspirerad av den ädla galoppkonsten och funderar nu på hur häftigt det skulle vara att få prova på galopp :laugh: :D...
Svar
1
· Visningar
1 258
M
Dressyr Hoppas att jag inte lägger tråden helt fel :( Har precis fått hem en Jessica olympic dressyrsadel som jag har köpt begagnad och jag...
Svar
6
· Visningar
1 806
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka