Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Finns det clearround dressyr tävlingar? hur går det till?
Svar
5
· Visningar
1 741
S
Hoppning Min D-ponny är nu 14år och är en otroligt duktig på att hoppa. Är utbildad MSV och hartävlat upp till LA felfritt och utan problem...
Svar
7
· Visningar
2 081
Senast: Lager
·
Western Undrar vad ni anser om hästens kapacitet att skilja mellan hjälper av olika ryttare. Dvs om en ryttare rider western och en klassisk och...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Isabelle L
·
L
Trav Är det fler som väntar föl efter Running Sea i år? Vad har ni för stam på era ston? Har ni någon avkomma efter honom sen innan?
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: Snurrfian
·
Dressyr Nu blir det en tömkörningsfråga till från mig! Tack förresten alla ni som gav mig tips på hur jag skulle lära mig köra sidvärts! :bow...
Svar
9
· Visningar
4 085
Senast: malumbub
·
Övr. Grenar Tänkte kolla om det är någon mera här som ska gå Steg2 kursen nu i vår?
Svar
16
· Visningar
1 625
Senast: Piffpuffen
·
F
Körning Jag har en häst som är väääldigt bred och hon kan helt enkelt inte ha vanliga däcklar utan måste ha en bra bågdäckel.. Dock vill jag...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: agtatoon
·
Dressyr Har blivit väldigt intresserad av sitsen på senare tid och försöker förbättra min egen sits. I samband med det kom också tankarna på...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: Susan
·
Islandshäst Hej! Har precis köpt en Equipe sadel med tillhörande enkla stigläder. Jag tycker att spännet skaver på benen, någon mer som upplevt...
2
Svar
25
· Visningar
5 050
Senast: deer
·
H
Dressyr Haha, ja, kan jag göra det? hittills de gånger jag tävlat dressyr så har jag haft en dressyrsadel, men nu så ska jag tävla en annan...
Svar
15
· Visningar
2 661
Senast: __Stilett__
·
Islandshäst Men när undrar jag:o vinterpälsen är inte helt borta så jag är rädd att det blir småvarmt. Jag vill inte börja försent lixom, men ej...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Korven
·
Western Vad tycker ni om westernallsvenskans upplägg? Ris och ros samt förslag till förbättringar? Har du tävlat själv? Om inte, varför inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 516
Fälttävlan Jag ska till Flyinge i helgen på banhoppning- och fälttävlanskurs för unghästar. Någon mer här som ska dit? Jag är en vilsen...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: L8P8
·
Trav Jag har en fråga som jag försökt få svar på från ett flertal aktiva, men som ingen verkar vara säker på... ;) Jag ska anmäla till ett...
Svar
6
· Visningar
1 344
Senast: milian
·
Dressyr Var på tävling i helgen och såg en häst som hade ett riktigt snyggt träns; spännen i nacken, bred nosgrimma och "märkesknappen" såg ut...
Svar
3
· Visningar
1 804
Senast: Saigon
·
Western Nån som har "Lami-cell Non slip Trainer pad" å tycker ni i så fall den är bra? Jag letar efter en bra pad som är tillräckligt tunn att...
Svar
4
· Visningar
1 219
Senast: WesternWolder
·
Western Jag rider inte western eller nån annan inriktning, ska jag börja att säga :) Jag är en skogsmulle som är feg och nu behöver...
2
Svar
23
· Visningar
2 464
Senast: lobell
·
Distans En kanske fånig fråga, men - vad är ok att ha på sig på en distansritt den här tiden på året, när man kan vänta sig några grader plus...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: perscar
·
Dressyr har kollat runt lite i dom gamla trådarna men de finns ingen info alls. någon som har sadeln eller har ridit i den? erfarenheter...
Svar
10
· Visningar
2 240
D
Trav Är det någon som vet något om denna hingst? Eller är det någon som funderar på att betäcka med honom?
2
Svar
32
· Visningar
5 021
Senast: Nela88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar