Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Övr. Grenar Hej, jag undrar om det finns någon som har en ritning på hur man bygger en trä häst som man kan ha att öva voltige på? Eller kanske...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Voltige_97
·
Fälttävlan Försöker konditionsträna min häst, men intervallträning verkar bygga på antingen tempo i m/min eller puls. Här stöter jag på...
2
Svar
22
· Visningar
3 614
Senast: cahs
·
Körning Jag har en relativt ny brösta som jag håller på att passa in. Dock känner jag att det inte riktigt blir bra? Hur tycker ni att den ser...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: Solstrimma
·
I
Körning Sen en tid tillbaks har jag en varmblodig travare. Hon är körd både som travare och som hobbyhäst. Alltså inkörd på nytt som 4 åring för...
2
Svar
22
· Visningar
2 844
A
Tävling såg att jag blivit uppsatt som dator sekreterare i helgens dressyr tävling på mitt stall, och jag undrar kort och gott vad jag kommer få...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: MonteRose
·
Tävling Ska tävla ponnyn på Lördag och startlistan har kommit ut. Jag har 101 i båda klasserna samt har några andra med det. Ska inte varje...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: cewe
·
Trav Ja som rubriken säger, hur stallar ni som är amatörtränare upp era hästar? Eget stall? Inackorderade? Skulle ni kunna vara intresserade...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: enjoyable
·
K
Distans Stort grattis till Maria Hagman och Power som idag red 160 km i Gartow i tyskland på 18 km/h i snitt! Hoppas nu att Svrf håller sitt ord...
Svar
12
· Visningar
2 121
Senast: karingadde
·
Dressyr Ska man skratta eller gråta? :confused: Jag tävlade två dressyrklasser i våras. Min häst jag haft något år hade börjat uppföra sig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 239
Senast: Solis
·
V
Islandshäst Hej! Rider någon av er era islandshästar på bettlösa träns? Skulle vara kul att veta då en själv snart ska köpa islänning å har...
2
Svar
34
· Visningar
7 255
Senast: Korven
·
Islandshäst Finns det någon bra sida på internet där det står vad alla klasser innehåller? Och vad alla förkortningar står för? T1, T2, T3, V1...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Michis
·
Körning Hej, Jag har precis börjat tömköra min nordsvensk, varken han eller jag har någon större erfarenhet av detta och ska därför gå en kurs...
Svar
11
· Visningar
1 514
Senast: Natasha
·
A
Islandshäst Någon som vet hur man räknar ut totalpoängen i stilpass, och kan länka till tid/poäng tabellen? :) hittar den inte på internet..
Svar
10
· Visningar
2 016
Senast: Boj
·
Dressyr det verkar ju komma fler och fler sadlar med singelkåpa och jag undrar hur ni som har det gör med schabraken? sätter ni fast i...
Svar
18
· Visningar
2 969
Senast: Centaur
·
V
Trav Tänkte ni skulle få hjälpa mig lite. Mitt varmblodssto är konstig i benet, hon är svullen där jag ritat, ca 1 cm brett och i cm...
Svar
18
· Visningar
3 734
Senast: ghost
·
Körning Håller ju på att leta körhäst att köpa och har bl a fått erbjudande att köpa en häst som verkar vara precis det jag letar efter i psyke...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: gadriel
·
Western Jag är ingen westernryttare och jag har ingen renodlad (eller avlad kanske?) westernhäst men vi har provat lite och vi är MER nyfikna...
2
Svar
26
· Visningar
2 688
Senast: danilo
·
Dressyr Har köpt mitt fina rundsydda döbert kandar nu :love: MEN de smala remmarna i nacken var inte för roliga, blir alldeles för mycket...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: remmis
·
Islandshäst Ni som köpt sadel på island.. Vad får man betala för att få med den på planet? Risk att den går sönder eller kan man ha den som...
Svar
4
· Visningar
1 524
Senast: Boj
·
Dressyr Hur fungerar det för unghästar i dressyr? Finns det nån motsvarighet till hoppningens avd b? Och finns det träningstävlingar som "pay n...
Svar
1
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka