Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har ett OS till mitt rundsydda Döbert och det sitter bra. Lite trixit att få rätt på alla remmar men det gick alldeles utmärkt. Har dessutom ett till ett Döbert dressyrträns så jag tycker de fungerar bra.
En liten fråga från en oinsatt. Varför säljs inte träns/kandar med spännen i nacken inklusive sådana skydd i läder? Det kan väl en femåring tänka ut att smala remmar över nacken är knappast bekvämt för någon häst. Jag tänker på the Difference och att många vanliga träns åtm (jag är ingen dressyrnörd och absolut inte kunnig om kandar) numera har anatomiska, fodrade nackstycken där nosgrimman ofta ligger ovanför eller spänns direkt i nackstycket. Hur kan man liksom missa det och göra träns/kandar med spännen/rundsytt direkt mot hästen?
därför att designen på rundsytt är jätte jätte gamla. Och tänket om att nacken vill vara utan tryck är nytänk. det va ju här om året som alla nackfodrade träns kom.
Hundavel & Ras Fast där kan man ju också vara noga med sin uppfödare! Så länge sedan är det inte vi hade tolv stycken i familjen och de var alla himla...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.