Nackskydd till Kandar

Sv: Nackskydd till Kandar

på calevo finns alla.
men alla som har stübben o Os osv i sin abutiker kan ju ta hem grejerna.
jag köpte min på quality4horses

ja, mitt är nog också från medilamb som Centaurs

Lite fula bilder men men...

april2009052.jpg

april2009050.jpg

Jag har ett OS till mitt rundsydda Döbert och det sitter bra. Lite trixit att få rätt på alla remmar men det gick alldeles utmärkt. Har dessutom ett till ett Döbert dressyrträns så jag tycker de fungerar bra.

*kl*

En liten fråga från en oinsatt. Varför säljs inte träns/kandar med spännen i nacken inklusive sådana skydd i läder? Det kan väl en femåring tänka ut att smala remmar över nacken är knappast bekvämt för någon häst. Jag tänker på the Difference och att många vanliga träns åtm (jag är ingen dressyrnörd och absolut inte kunnig om kandar) numera har anatomiska, fodrade nackstycken där nosgrimman ofta ligger ovanför eller spänns direkt i nackstycket. Hur kan man liksom missa det och göra träns/kandar med spännen/rundsytt direkt mot hästen?

I dont get it :o

därför att designen på rundsytt är jätte jätte gamla. Och tänket om att nacken vill vara utan tryck är nytänk. det va ju här om året som alla nackfodrade träns kom.

på de internet bitiker jag kollat på och sen även köpt från så ligger priset på ca 400 kr. och både Passiers och Stubbens är billigare.

Liknande trådar

Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar