Det här med att tävla

Sv: Det här med att tävla

*KL*

Här i den här tråden kanske mina frågor kring tävling kan passa... Jag är ny i det här och vill ju inte göra bort mig på banan sen :p, så här kommer några frågor:

* Får man ett protokoll efter varje gren, där det står vad man gjort bra och mindre bra? Eller får man bara veta var man hamnade?
* När det ropas ut i högtalaren i vilken ordning man ska gå in på banan i pleasure, ropar de ut nummerlappar oxå, eller ska man liksom komma ihåg ordningen i huvuet? Kanske en fånig fråga, men sånt där kan göra mig helnervös :o
* När de i slutet av pleasure säger "ställ upp på medellinjen" - om man är sist då och liksom har ett varv kvar för att komma från rätt håll, får man göra volt tillbaka då för att snabbare komma till linjen, eller ska man skritta färdigt varvet?

* Får man ett protokoll efter varje gren, där det står vad man gjort bra och mindre bra? Eller får man bara veta var man hamnade? Du får inget protokoll i pleasure, och det är inte säkert att du får ett horsemanshipen. Men reining, trail, WR osv ska det gå att få, om det har ordning i sekretariatet! Det är bara att gå och be snällt så kopierar dom det till dig! Alternativt får du titta på det men får ingen kopia.
* När det ropas ut i högtalaren i vilken ordning man ska gå in på banan i pleasure, ropar de ut nummerlappar oxå, eller ska man liksom komma ihåg ordningen i huvuet? Kanske en fånig fråga, men sånt där kan göra mig helnervös Dom ropar upp numret, du kan ju inte veta vad alla heter! :D Ofta står det en funktionär vid banan och ordnar upp ledet innan klassen startar! Så för det mesta behöver man inte ens hålla koll själv, funktionären ropar upp ditt startnummer och då rider du och ställer dig sist i ledet.
* När de i slutet av pleasure säger "ställ upp på medellinjen" - om man är sist då och liksom har ett varv kvar för att komma från rätt håll, får man göra volt tillbaka då för att snabbare komma till linjen, eller ska man skritta färdigt varvet? Om du befinner dig på "fel" sida av banan är det bara att vända rakt upp till medellinjen och sedan vända hästen åt rätt håll (publiken). Börja inte trava bara! Det tror jag inte att dom godkänner, eftersom klassen fortfarande bedöms, det kan hända att ni ska rygga när ni ställt upp.

Ahaa, då var det nog lite special på den träningstävling jag var på, där ropade de nämligen upp namnen och jag blev lite fundersam :D. Tack för dina svar, det var jätteskönt att få höra så man vet hur man ska göra!

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Ketrawzc
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 025
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka