Sv: Tempo

Jag har också funderat på det där! Men jag är helt ny i detta med "puls och intervall och allt som har med det att göra". Tempo, det finns ju så länge hästen kommer framåt :D

Jag har kommit så långt att jag vet att jag känner hästens puls i sätet när han är rädd för något (typ en älg eller ett lamm som har rymt från hagen) och tänker att det kanske går att läsa av pulsen i hur mycket vibrationer jag har i sätet. Haha. Fast jag kan inte undersöka detta riktigt ännu för grusvägarna är stenhårda och det är fortfarande lite för fuktigt på våra åkrar :(

Du menar att du ska ställa ett förrymt lamm i slutet av galoppsträckan, och sen räkna pulsen? :idea:

:rofl::rofl:

Risken finns ju att hästens puls går upp ytterligare när den ser det läskiga lammet. :angel:

Skönt att det inte bara är jag som är novis på det här. ;)

hahahhahah! Vill jag träna maxpuls eller vad det nu heter under en viss tid kanske det räcker med att släppa in pållen till alla får och lamm :idea: :rofl:

Liknande trådar

N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 412
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod