Westernallsvenskan

Sv: Westernallsvenskan

Om jag tolkar reglerna rätt så får man inte rida individuellt i WA klasserna. Man jag måste väl få starta individuellt i en annan klass på samma tävling eller?

Exempelvis så rider jag WR och R för laget och måste väl få starta WH Open individuellt? Är det någon som tolkat det på annat sätt?

Ja du får starta individuellt i andra klasser, det är bara WA-klasserna som man måste rida i lag.

Angående problemet med anmälningstiden så är nog det ett av de större problemen, iallafall i vårt distrikt, och där måste helt klart ske en ändring inför kommande år.

Hur ser ni på nivåerna för allsvenskan? Upplägget av grenar? När bör finalerna gå? Andra synpunkter?

JBL: Som jag förstått det är det Riksfinalen som kommer att gå den 8 augusti, TROR att er distriktsfinal går 7.

Med andra ord är det en deltävling som jag inte fått datum på ännu?

Eller så blir det bara en deltävling och sen distriktsfinal...... Här blir det bara final:p

Jag tycker valet av grenar är bra, och grundtanken bakom upplägget är bra. Däremot tycker jag att div II borde ligga på D-nivå, efterssom tanken är att locka ut nya ryttare på tävlingsbanan. Upplägget för div. II i distrikt Väst i år är 3 deltävlingar + final. Sista deltävlingen rids på en lördag, och de lag som går till final rider denna dagen efter, på söndagen.

Tycker också att lagen borde anmälas i god tid så att man redan då kan se intresse och behov av antal tävlingar.

Jag tror att kvalitén på WA hade blivit bättre om den gick på D-nivå. Jag har ridit några klasser på C-nivå tidigare och problemet för de flesta (och mig själv) är att jag inte har några bra byten för varken WR eller R. Detta gör att vi stackare som vågar ställa upp i laget kanske får "stå ut med" att rida mönster som vi inte är riktigt färdiga för. Det skulle vara lättare att få fler att våga på D-nivå.

Nu är det ju inte någon enorm skillnad på C och D tävlingar, men det vet ju inte de som inte har provat.... det skulle vara lättare för klubbarna att få ihop lag om man visste att man klarar mönstern på WA.

Precis. Jag tycker personligen inte byten har att göra på "nybörjarnivå". Många orutinerade ryttare är faktiskt ofta ryttare på omskolade hästar, och i den engelska skolan kommer bytena långt senare i utbildningen än vad de gör för ex. en reininghäst...

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 599
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 443
Senast: AraSlei
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
951
Senast: Luff
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka