Hur gör du med tävlingskläderna?

Sv: Hur gör du med tävlingskläderna?

Om det inte är så varmt så har jag vita ridbyxor + skjorta under överdragsbyxor/tröja + stallskor. Tar på stövlarna och plastrongen när jag ska sitta upp och kavajen antingen då eller innan jag går in i c-ring beroende på om det är varmt eller kallt.
När det är för varmt för att ha dubbla byxor/tröja så har jag vanliga stallkläder och byter om på plats och rider fram i linne och tar på kavajen i sista stund. Nackdelen med att inte ha tagit på sig ridbyxorna innan när det är varmt är att det inte alltid är helt lätt att dra på sig helskodda ganska tighta ridbyxor när man är varm :crazy:
Som en kompis sa så borde man ha sommar-tävlingsridbyxor som är en storlek större :)

BH och trosor åker på där hemma och sen kläder som tål att man gör iordning häst och utrustning. På tävlingsplatsen byter jag om till de vita kläderna och man har väl fått en och annan blick när man byter om utanför bilen men det bjuder jag på.
Vita kläder som sitter på mig verkar ha en tendens att dra till sig all smuts i närheten. :angel:

Jag brukar ha på mej tävlingskläderna men inte stövlarna utan ett par slitna skor eller nått och ett par mjukisbyxor över ridbyxorna och så kaske en extra tjocktröja beroende på väder. :)

*kl*

Beror på värmen. Är det kallt så har jag fina kläderna på mig och sen andra byxor o tröja/jacka ovanpå. Blir det för varmt åker jag i vanliga kläder och byter om i transporten =)

Normalt så tar jag på mej skjorta och ridbyxor hemma och har nåt smidigt över bara som man tar av sej. Stövlar och kavaj tar jag på mej innan jag sitter opp, är ofta iväg ensam och då tar jag oftast på mej kavajen direkt då.

Är det vaarmt ute vill man kanske inte ha dubbla byxor/tröjor på sej :grin: så då byter jag om i transporten breve hästen :angel:
Är det inte alldles för varmt så tar jag på skjortan hemma och har en tunn jumper över men byter till ridbyxor när jag kommit fram.

Jag brukar alltid sätta på mig alla tävlings kläderna hemma utom kavajen. Sen drar jag över ett par mjukis byxor över ridbyxorna så de håller sig vita lite längre;)

vadå... ere bara jag som....

25066653.jpg

:D

HAHAHA!! Så gjuten bild!:D

Jag, som många andra, kör med överdragsbyxor... :)
Ibland, när jag känner mig extra stressad, tar jag kavajen på mig & en jacka över, men det har bara hänt 2 gånger & det är väl inte direkt att rekommendera, då det iaf för mig blev aningens skrynkligt & inte jättesnyggt :angel: men det kanske det inte blir för någon annan, haha!
I vanliga fall ber jag den som är med mig hålla hästen & så putsar jag lite extra på stövlarna & tar på kavajen, alt. gör det medans vännen värmer upp hästen :D

Jag tar på mig ridbyxor, strumpor och skjorta hemma. Samt har flätat och satt upp håret (gör inbakar fläta och viker in håret som en "knopp" typ). Plastrong och rosett i håret (med litet hårnät) åker på till första klassen och får sedan sitta på tills jag ridit färdigt för dagen, har ofta typ väst ovanpå skjortan så plastrongen kan sitta kvar. Har överdragsbyxor över ridbyxorna hela tiden.

När hästen är klar med sadel o skydd mm brukar mamma leda honom lite medan jag drar av överdragsbyxor, tar på stövlar, kavaj o hjälm. Jag har innan dess lett honom ca 10-15 min (om man inte räknat fel och har panikbråttom) i gympadojor och överdragskläder. Så sedan är det bara att klättra upp, hala in tyglarna och hoppas man sitter kvar de första 5 minuterna :D Fördelen med att ha skrittat fram för hand är att kunna be om koncentration direkt på en osäker unghäst.

Vid fälttävlan byter jag om direkt efter hoppningen och går i bekväma kläder till det är dags att dra på terrängkläder.

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
637
Senast: Badger
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 351
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar