Vedama ridsällskap T50

Sv: Vedama ridsällskap T50

20 startande i T50 och ingen som skall glida runt på 12-13km/h????

Sophia

Mer än hälften av de startande i den klassen är utländska ekipage, så de läser nog inte här ;)

Och min danska är klart bristfällig....hinner nog inga spåkkurser innan lördag. Men ändå!

Var har ni hittat alla Danska ekipage? Marknadsför ni er ritt på ngt sätt i danmark?Vi brukar bara lyckas fånga några enstaka till Greven.

Sophia

Nej det har bara blivit så..word by mouth.

I vår lilla styrelse (läs vi som arrangerar) har vi några ryttare som själva varit och tävlat mycket i Danmark och känner en massa ryttare..vet inte om det kan ha inverkat?

Nu är ju Greveritten ganska snart efter Vedema men ett tips kan vara att printa ut proppar och ta med och dela ut på Vedema? Till danskarna?

Varför är det helt sjukt?

Förra året blev det tjockt i veterinärgrinden när alla kom in samtidigt och en del ekipage fick vänta på att få besiktiga. Det tog vi till oss och i år så har vi valt att försöka sprida ut klasserna istället. Plus att vi har en veterinär mer än förra året. Förstår inte riktigt varför det skulle vara helt sjukt?

Jag tycker bara att det är konstigt att dom som ska rida längre startar senare, Jag tycker att dom som ska rida längre ska även starta tidigare, det är bara min åsikt.
Det blir ju lätt tjock i grinden på stora tävlingar och då tycker jag det verkar bäst att ha flera veterinärer, så det är ju super att ni har en till.
Och att försöka få bort tjockheten i grinden är ju bara bra, det va inte det jag reagerade på!

Det är ju nästan tradition att ha klasserna i längdordning. Men varför?
Eftersom vi har 12-milen att vänta in så fungerar det att göra som vi gör. Då har vi prisutdelningen på 5-milen avklarad innan *-klasserna.
Det är en del extra jobb både under tävling och efter ekipagen har passerat målgång i de internationella klasserna. Så att få undan 5-milarna är ett plus (obs jag ser inte ner på 5-milen, gamlingen o jag är i den kategorin).
I fjol blev det extremt rörigt i vet.bes o 5-milarna blev nerprioriterade hela tiden. Vissa fick vänta i stort sätt hela pausen för att få besiktiga eftersom 8* gick före. Så det är inte bara för vår skull vi provar att göra så här. Vi vill ju så klart att alla ska vara nöjda o att ingen ska känna att de får vänta för att de "bara" startar 5-milen.

Vi valde i år att ha ett preliminärt tidsschema redan i proppen. Så ekipagen tidigt kunde planera in dagen.
// Linda

Som sakt blir det inge för oss, löparen är väldigt svullen, så vi lär bli funktionärer i stället. Hopapas jag / kram :3

Funktionär mer än gärna!!!! Funktionärer är en ständig brist vara och du är mer än välkommen att komma och hjälpa till!!!:bow:

Det är ju nästan tradition att ha klasserna i längdordning. Men varför?
Eftersom vi har 12-milen att vänta in så fungerar det att göra som vi gör. Då har vi prisutdelningen på 5-milen avklarad innan *-klasserna.
Det är en del extra jobb både under tävling och efter ekipagen har passerat målgång i de internationella klasserna. Så att få undan 5-milarna är ett plus (obs jag ser inte ner på 5-milen, gamlingen o jag är i den kategorin).
I fjol blev det extremt rörigt i vet.bes o 5-milarna blev nerprioriterade hela tiden. Vissa fick vänta i stort sätt hela pausen för att få besiktiga eftersom 8* gick före. Så det är inte bara för vår skull vi provar att göra så här. Vi vill ju så klart att alla ska vara nöjda o att ingen ska känna att de får vänta för att de "bara" startar 5-milen.

Vi valde i år att ha ett preliminärt tidsschema redan i proppen. Så ekipagen tidigt kunde planera in dagen.
// Linda

Ok, då är jag med!
Hoppas det flyter på fint :)

En sak som jag kan tycka är lite tråkigt med att de längre klasserna ska starta sent är att om någon rider på maxtid så kommer den personen (eller personerna) komma in ganska sent, de flesta har åkt hem etc. Dels är det lite trist för funktionärerna/veterinärerna att stå och vänta på en snigel och dels för snigeln själv att komma till en nästan öde tävlingsplats.

Jag har själv varit denna snigel en gång i tiden samt väntat in sniglar så det var därför jag reagerade :D Jag kan tycka, som funktionär, att det är rätt skönt att de långa klasserna startar tidigt för då vet man att man iallafall kommer hem till middagen :D

Bara en fundering, men ni kanske har tänkt på det alldeles utmärkt själva? :laugh:

Vi har både 12-milarna o 8-milarna att vänta in.
Hade 8-milarna startat tidgare så hade 12-milen varit ensam sist.

// Linda

Aha, ni har 12 mil också! ( hänger inte med så mycket längre ;) )Ja då måste jag säga att det var en riktigt smart planering! :laugh:

Vi är inte riktigt kloka:eek: som ger oss in på allt det här men det var ett önskemål från ryttare som behövde kval. sig till ex SM.
Men vore distansfolk kloka hade man inte sysslat med distans:D
// Linda

Det verkar bli bra väder iallafall, SMHI säger sol och moln och 10 grader.

Om man kan lita på det vet jag dock inte ;)

Vi har 71 anmälda! Kul kul :D

*kl*

En fråga - har suttit och läst igenom TR men blev inte klokare ändå:
Får man har en fleecetröja med Rasföreningens emblem på ryggen eller räknas det som reklam?

...och som vanligt vill alla vi som är hemma veta vad som händer på Vedema.

Så jag önskar att alla rapporterar det de vet. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 134
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 833
Senast: Praefatio
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Buck
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 949
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar