Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur gör ni när ni ryggar? Jag är ganska övertygad om att min 7-åring kan rygga men med mig på ryggen verkar det vara en omöjlighet...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr Jag vet inte riktigt hur jag ska avhjälpa detta. Det är så att min häst gärna går med högerbogen utanför spåret, speciellt i vänster...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: Domino_s
·
M
Islandshäst Är det tillåtet att tävla (lättklass) med reptyglar som knäpps fast i bettet med karbinhake? Och är det tillåtet att tävla med en...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Freyr
·
Trav Har F-licens och vill skaffa D/E-licens (pga. rätt ålder) hur gör jag? Ska jag gå en ny licenskurs, eller uppgraderas den på något...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: enjoyable
·
L
Western Jag har just nu en stocksadel som jag försöker sälja pga att jag tycker den är för tung,,och har tänkt att köpe en western sadel...
Svar
6
· Visningar
2 516
Senast: Bewildered
·
Dressyr Jag har ju börjat tävla på äldre dar (är 30 nu). Jag fick min första egna häst när jag var 15 men av olika orsaker blev det inte mycket...
Svar
7
· Visningar
1 340
Senast: Luna10
·
A
Western Funderar lite på att ev byta ut min dressyrsadel mot en westernsadel. Rider inte western men tror att den skulle funka bättre för mitt...
Svar
12
· Visningar
1 914
Senast: Onnie
·
Dressyr Hur skulle ni se på ett inslag av 25-50% arabblod i en dressyrhäst på storhästsidan? Skulle det avskräcka, skulle ni se det som ngt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 953
Senast: Elly-J
·
A
Dressyr Hej. Jag har en 4 åring som jag har som mål med att kvala in till unghästchampionaten. Min häst är dock inte breeders Trophy...
Svar
14
· Visningar
2 465
Senast: _amanda_
·
V
Trav Nu har jag köpt mitt första kallblod, hon är fem år gammal. Gick premielopp som två åring och sen mest tränad "då och då". Är även...
Svar
1
· Visningar
1 088
Senast: Sonic76
·
Distans I TDB står det att alla klasserna är regionala. Vi har fått så få anmälningar. Kan det vara detta som avskräckt? För klasserna 5 mil, 4...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: lilian
·
Körning Jag och pappa byggde nyligen klart en rockard som vi köpte begagnad (aldrig använd, inte färdigbyggd). Den är väldigt klumpig, och det...
Svar
6
· Visningar
1 366
Fälttävlan Kul video här Man "går" banan och får se olika ekipage hoppa. Med tysk speakertext. :p Det är en VM dvs tysk nat 2*. Lite lättare...
Svar
1
· Visningar
965
Senast: Undret
·
Dressyr Lägger tråden under dressyr för det är en dressyrtävling det gäller. Har ett nätt halvblod som delar hage med en unghäst. Nu har hon...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: vicky417
·
Islandshäst Med all diskussion som pågår angående hur vår kära islandshäst såg ut förr tycker jag att det är på tiden att visa några hästar som jag...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
14 322
Senast: Duplo
·
C
Distans Någon mer än jag som ska starta upp året lite långsamt i Danmark? Någon som kanske har erfaranhet av distanstävligen som Kastrup Tårnby...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Sarah A
·
I
Körning 1: För hobbykörning, räcker det med sulky/rockard och travsele? Och isåfall, kan man koppla baksele till travsele? 2: Ni som hobbykör...
Svar
10
· Visningar
1 645
S
Islandshäst Hej! Förra lördagen var jag i stallet och markarbetade min medryttare häst Brimi. Jag hade inte någon longerlina så jag tog i stället...
Svar
10
· Visningar
2 341
Senast: staiini
·
Hoppning Jag har läst i TR men inte hittat något svar på min fråga. Jag har en 6-årig ponny som jag tävlar med i hoppning och vi har hittills...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Equilina
·
L
Islandshäst Ja, som rubriken lyder. Vart går gränsen för procenten för inavel? Jag hade lite tråkigt en dag och gick in och lattjade lite på WW...
Svar
8
· Visningar
3 652
Senast: Rolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka