Sv: Tågarp

Är det någon mer här som ska ha stallplats? Har aldig varit där förr, så undrar om det är boxplatser på själva anläggningen eller utpritt på när liggande gårdar? Någon som vet något bra boende i närheten?;)

Nä men Grattis till din andraplats i debuten :devil: :rofl:;)

Sen vet jag inte jätteväl hur det gick för er andra :o Men nu skall vi se här om mitt minne har någorlunda rätt och jag har någorlunda koll på vem som är vem.. Kverulantens dotter skållade runt på som den enda (?) inom tiden? Hörde bara Lasse i högtalaren men såg inget :D Men vad jag förstår blev det en hög placering efter en bra dag i alla momenten. Grattis!!

Sitas dotter tror jag att jag såg i terrängen på en häst som heter Noyon, kan det stämma. Duktig tjej med superposition och balans.. men jag har ingen aning om hur det gick för övrigt.

Sen tog minnet slut :rofl:

Rapport från oss..

Debut för junioren och Hille i lätt klass. Det gick helt ok i dressyren, några misstag men förutom det mest jag som stör mig på detaljer där junioren kastar bort onödiga poäng, som att inte göra halvhalter innan saker och ting, att inte fatta att det är skillnad på förlängd steglängd och arbetsgalopp och att övergångar betyder skillnader mellan dessa :angel:.. men jag får väl orka hjälpa till i dressyren på hemmaplan ser det ut som. Det blev iallafall 52.5 tror jag (har redan glömt bort):rofl: och någonstans 6-7 efter dressyren.

Hoppningen inte så mkt att säga , rev helt onödig hinder nr 2 , rent slarv från den gamle hästen. Rev näst sista oxå blev lite stark.

Terrängen gick jättebra, hon följde min plan att bara låta honom galoppera och att inte rida på något alls i terrängen utan att koncentrera sig på att ha kontroll inför varje hinder. Sedan att hästen själv väljer 4 galoppsprång mellan hinder nr 5 och 6 och 3 galoppsprång mellan stocken och spetsen är bara som han är och det är bara att sitta still och se glad ut :D Felfritt och 7,4 straff för tiden är vi väldigt nöjda med.

:)

heheh ja skållade runt vet jag inte. Hon red i för klassen rätt tempo tydligen :devil:

Dressyren var ok, gjorde en lite slätstruken ritt med 50.3 i straff.
I hoppningen som var lite knepig för många blev det ett ner på parallelloxern som fick bakbommen lägre än frambomen i nedförsbacke, så tanten trodde nog det var ett räcke....helt ok

I terrängen såg man bara två leenden på häst och ryttare.:love:
Rätt galoppsprång i kombinationerna och trots sin litenhet så galopperar tanten på bra. Hon har ju gått några stycken i livet så dottern tyckte det kändes piece a cake.
In i mål fräsch som en nyponros:) Blev en 3:e plats

För övrigt var det jättehärligt att träffa alla goa vänner. Fina tävlingar, sol och fika. Fälttävlan är verkligen UNIKT. HAHA skulle vill se denna varma samvaro fullt med skratt och stöttande tillrop på en dressyrtävling. :banana:

...syns i Plönninge...

Min fina virrpanna var jätteduktig.

Sin andra lätta klass. Hennes ryttare vann lätt med sin gammelhäst. Känns ruskigt bra att ha sin häst hos en så duktig ryttare.

Visst var det Jenny och Noyon som for fram på terrängen. Jättenöjd med terrängritten men tyvär lite spänt på dressyren och ett ner på hoppningen. Men vilken tävling... STOR eloge till arrangörerna...:bow:

Plönninge nästa!!:bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Europamästerskapet i fälttävlan för juniorer och young rider avgörs i polska Strzegom 21-25 augusti. Sverige kommer till start med fem...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
613
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 428
Senast: Reville
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kristianstad International Eventing fortsätter att positionera sig som tävlingsarrangör. Vid årets påskmeeting kommer det för första...
Svar
0
· Visningar
250
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod