Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning jag har lite allmänna frågor: Hur många gånger i veckan tränas hästen? Hur lång stund varje dag är optimalt? Sedan förstår jag att det...
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: LFreddy
·
O
Islandshäst Har två islänningar som jag har eksemtäcke på, Boett. Jag är jättenöjd med täckena, men när det regnar blir dom ju helblöta och tunga...
2
Svar
36
· Visningar
7 367
Senast: pulkaskurk
·
Övr. Grenar Ett jättegrattis till Lisen Rosen & Borka sopm kom 3:a i Ponny SM i galopp. Lisen har haft Borka sedan september och då han kom till...
Svar
2
· Visningar
1 962
Senast: Emmy_Ohl
·
Fälttävlan Okej, nu börjar jag tröttna på tentaplugget och går händelserna väldigt mycket i förväg :o Men om man bosätter sig där och vill...
Svar
16
· Visningar
2 316
Distans Vi har en Garmin Forerunner 305. Är det någon som vet om batteriet går att byta eller måste man köpa en ny GPS när bateriet är slut...
Svar
2
· Visningar
2 360
Senast: fallon
·
Hoppning Stämmer det att det numera bara krävs besiktning vid tävling from 1,20 på stor häst? Jag har sökt och letat och läst och har bara hittat...
Svar
17
· Visningar
3 827
Senast: Arwyn
·
M
Övr. Grenar Jag vill bli jockey men är för lång och för tung..någon som känner likadan`? :bump: :bump: :bump:
2
Svar
39
· Visningar
7 186
Senast: sophia93
·
Övr. Grenar Har fått lite bryderi för vilken säkerhetsväst som är lämpligast för galopp och monté? Har provat o fastnat lite för Airowear Outlyne...
Svar
2
· Visningar
2 659
Senast: Bowman
·
Trav Har sen i höstas ridit & konditionstränat travare & har blivit mer å mer fäst vid det. Har varit inne på banan ett par gånger & tränat...
Svar
9
· Visningar
2 605
Senast: ghost
·
Övr. Grenar Jag är inte i galoppbranschen men är nyfiken på hur ni fodrar era galoppörer! Vad äter de och hur mycket per dygn och gärna den totala...
Svar
2
· Visningar
1 146
Övr. Grenar Héj jag tänkte starta ny tråd på era galoppörer som har blivit ridhästar:bump:
2
Svar
34
· Visningar
5 971
Dressyr Red en LA:3:a i helgen, resultatet var väl sådär, inget mer med det men en sak störde mig horribelt. Min häst har en klart bättre...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 431
Senast: Solvira
·
O
Distans Hej =) jag och mitt varmblodsto skulle vilja prova på distans, kan nån berätta hur man går till vägar? Jag bor i Sundsvall är de någon...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: OthiliaH
·
Western Jaha, så blev det lite ändrade planer i helgen så jag är ledig på flera sätt :) Tänkte det kunde vara ett bra tillfälle att kanske...
2
Svar
28
· Visningar
2 423
Senast: Isabelle L
·
Dressyr Får man ha sporrar med blingbling/kristaller på tävling? Det är tre styckna på ena sidan. Hittar bara i TR att det står att sporren...
2
Svar
24
· Visningar
3 159
Senast: Salinero
·
Western Hej hej Skulle behöva ett par sköna byxor att rida i, jag gillar inte chaps så mycket mest för att jag är lat och vill att de ska gå...
Svar
14
· Visningar
2 377
Senast: leia
·
A
Körning jag har fått låna en sele men det fattas en brösta. har sett på div internetshoppar att det finns sk långbrösta resp kortbröstor att...
Svar
13
· Visningar
1 723
Senast: _L_
·
Distans Här är en länk till en video om Meg Wades väg tillbaka efter sin svåra olycka förra året. Vilken människa! Man blir helt tagen. Klicka...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: Macken22
·
Distans Det är ju rätt många distansrytare som rider i Wintecsadlar så denna länk kan kanske vara till nytta, www.reiterlive.de.
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: fallon
·
Western hello, jag har bl.a. en western sadel jag rider mest i, stigbyglarna är av råhud och jag har ridgympaskor med gummisula, problemet är...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Chex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?

Hund, Katt, Andra Djur