I
Immaculate
Att bli jockey är inget att sträva efter egentligen, om man inte har precis rätt kropp som orkar att rida så utan att banta och ha sig. Det finns så otroligt många som väger alldeles för lite för sin storlek och bara mår dåligt och blir sjuka och skadade... Det är grymt roligt, men det sliter på kroppen, särskilt om man inte äter ordentligt. Jag fick lära mig en viktig regel redan från början: "Ska du bli jockey ska du äta mycket och arbeta hårt!" Så är det!
Jag tänkte ta amatörlicens i år, men då gick kursen på Jägers och blev INSTÄLLD! Vad är det för fasoner egentligen - de sa att för få hade anmält sig. Men herrejesus, hur många vill de ha för att kursen ska bli av då? Är det nån skillnad på 8 eller 10 eller 12? Bara ett fåtal kommer ju gå hela vägen och verkligen satsa i slutändan i alla fall! Taskigt att låta dem (mig!) vänta ett halvår!
Jag tänkte ta amatörlicens i år, men då gick kursen på Jägers och blev INSTÄLLD! Vad är det för fasoner egentligen - de sa att för få hade anmält sig. Men herrejesus, hur många vill de ha för att kursen ska bli av då? Är det nån skillnad på 8 eller 10 eller 12? Bara ett fåtal kommer ju gå hela vägen och verkligen satsa i slutändan i alla fall! Taskigt att låta dem (mig!) vänta ett halvår!