Bilder på era rid-galoppörer

Sv: Bilder på era rid-galoppörer

10 årigt sto jag haft i 4 år.

27357959.jpg

30958648.jpg

30873070.jpg

vi tog hjälp av en bra tränare som fick min häst att förstå vad jag menade. sen så hur svårt är L:a på en skala? de kan alla hästar typ!
men kom hit och prova rid honom då så får ni se!!! jag fick hjälp och han fungerar super bra, jag tror det ni skriver hänger på att nii antagligen är avis!!
tkr ni är jävligt töntiga!

Hm. Förstår inte varför någon skulle behöva vara avis. alla på den här tråden har ju fullblod hemma i hagen, och - som du säger - alla hästar kan väl typ L:A.

Har du provat att starta i dressyr?

jag tror det ni skriver hänger på att nii antagligen är avis!!

Min hoppar en bra bit över 1 meter utan svårighet. Hon gör rena byten, skolor, fram- och bakdelsvändningar. Men jag tycker inte hon är mer än en Lc i både dressyren och hoppningen.

vi tog hjälp av en bra tränare som fick min häst att förstå vad jag menade. sen så hur svårt är L:a på en skala? de kan alla hästar typ!
men kom hit och prova rid honom då så får ni se!!! jag fick hjälp och han fungerar super bra, jag tror det ni skriver hänger på att nii antagligen är avis!!

Alla har ju olika krav, min häst skulle säkert klara åtminstone LB, men jag startar inte för jag vill att det ska sitta perfekt, inte bara att han precis klarar det.

Ang. tränaren.... Du har ingen lust att berätta vem det var?
Jag bor också i Avesta:grin:

han gör det inte helt rent men han gör de jag ber om. så han kan de!

och till dom som frågade så nej jag har inte startat dressyr ännnu eftersom att det inte är min gren. en kompis till mig rider högre dressyr och hon rider honom ibland och hon visade att han kan L:a själv rider jag bara L:b men försöker bli bättre så vi kan börja rmed fälttävlan där 3grenar är med :D

jag rider dressyr för mia

Avundsjuk? Inte det minsta :laugh:
Töntig? Mycket möjligt. :p

*kl*

Min lilla Räpa :D

xctrossnasxx.jpg

trns-15_maj_089-Kopia.jpg

Hon hoppar bra, både fram och bak och hon kommer att bli riktigt fin i dressyr med lite mer arbete :love:

Nobbe :love:
Tänkte på honom igår faktiskt :D

Här är min, sista loppet nov. 2004, köpte dec 2004, kämpat som f*n för att få ordning på kroppen och hitta sadel.
Nu är vi ÄNTLIGEN på G!

Vi är nog inte ens på LC, men efter att ha kommit igång lite så känns det iaf som att vi har "kapacitet för mer" som det så fint heter :angel:

web.jpg

web.jpg

web.jpg

Då tycker jag att du ska prova startfälttävlan! Det är 60 eller 70 cm och är ingen "riktig" tävling utan tänkt som prova-på-fälttävlan. Om hästen är osäker så erbjuds "draghjälp" av annan häst i terrängen :D

p5280283_91132923.jpg

p4250239_85517166.jpg

p4200056_84618944.jpg

26138_381750593433_752478433_4022982_8073375_n.jpg

29291_388101643433_752478433_4167948_5214135_n.jpg

Bilder på min treåring. Dancing Street. Hon gick två kval och två löp innan jag köpte henne så hon hann inte göra så mycket inom galoppen. Har dock stått halt mestadels av tiden så nu står hon dräktig med Cohiba och ska få iaf ett års vila.

Vet inte alls hur det fungerade med bilderna... har aldrig postat innan...

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
37 38 39
Svar
769
· Visningar
18 763
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 046
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar