Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad snygga!
Bärbar är verkligen snygga!Visa bifogad fil 158115
En av Barb-herrarna. De är otroligt fina verkligen. Svårt att få bra på stillbilder men de riktigt glöder rött från insidan samtidigt som de är stålgrå och glittriga när de simmar runt.
De är jättesnygga, och helt galet aktiva Typiska danios så sett, trots att de är små. Hade de varit liiite lugnare så hade jag nog köpt dem, har varit sugen länge för att de är så snygga, men jag gillar ju lugna fiskar.Vad snygga!
Jag är inte så säker på det där själv, vet egentligen bara vad mina är efter vad uppfödaren har sagt. Galaxy verkar nästan användas som ett samlingsnamn för räkor ur galaxy-linjer (?) så t.ex fishbone och stardust är galaxy men med speciella extra attribut då, och t.ex boa-ungar som inte får boa-teckningen verkar kallas för galaxy med. Lite rörigt, gränserna känns lite luddiga och det poppar ju upp nya varianter hela tiden med.Vad snygga!
@Scandi orkar du förklara skillnaden på färgerna på räkor. Jag fattar verkligen inte hur ser man om det är fishbone, galaxy och allt vad de nu heter?
De har jagOch en makropod/paradisgurami
Visa bifogad fil 158712
Mosaiken är ju en färgvariant av blå/guld/marmor, det är egentligen samma fisk. Med det sagt så avlas de ju olika pga färg så det finns nog skillnader ändå. Lite som att det finns olika linjer på guppy. Själv har jag två mosaiker och har absolut noll problem med dem, de är snälla, friska och välmående.Har funderat på om att skaffa ett par gurami till.
Antingen marmor eller mosaiker
Vilka av den är tåligaste?
Haft guld, blå, choklad, Rubin, dvärg och Pygme innan
Har du bild på dina? Har sett några foton på riktigt tjusiga, äldre makropoder. De här är ju än så länge väldigt färglösa, men gissar att de också är väldigt unga.De har jag
Både de vanliga och några svarta
Nej men det stämmer ju inte? Mosaikguramin (T. leerii) och Marmor/blå/guld-guramin (T. trichopterus) är två helt olika arter.Mosaiken är ju en färgvariant av blå/guld/marmor, det är egentligen samma fisk.
Hört att mosaiker är mesiga?Mosaiken är ju en färgvariant av blå/guld/marmor, det är egentligen samma fisk. Med det sagt så avlas de ju olika pga färg så det finns nog skillnader ändå. Lite som att det finns olika linjer på guppy. Själv har jag två mosaiker och har absolut noll problem med dem, de är snälla, friska och välmående.
Nu säljer vi inte mycket gurami alls på jobbet tyvärr, men när det varit problem med de stora guramierna så har det varit med de blå, inte med guld (vad jag kan minnas nu iaf) och inte heller med mosaik. Det kan såklart vara en slump. Sedan är det såklart möjligt att någon kund fått problem utan att sedan berätta det för oss, men jag passar alltid på att fråga återkommande kunder hur tidigare köpt fisk mår.
De känsligaste ska väl vara choklad (har ingen erfarenhet av dem) och pygmé (de upplever jag absolut som känsliga), och så har ju dvärgarna ofta sina art-bundna problem. Men går man på övriga vanliga guramisorter så tror jag det är ganska jämnt med hälsoläget och hur tåliga de är.
Inte i karetHar du bild på dina? Har sett några foton på riktigt tjusiga, äldre makropoder. De här är ju än så länge väldigt färglösa, men gissar att de också är väldigt unga.
Var en marmor jag såg i en affär i GävleNej men det stämmer ju inte? Mosaikguramin (T. leerii) och Marmor/blå/guld-guramin (T. trichopterus) är två helt olika arter.
T. trichopterus kommer mycket riktigt i flera olika färgvarianter såsom blå/guld/grå/vit etc och mönstrena kan se rätt olika ut med. Men när det gäller Mosaikguramin är det ovanligt att stöta på någon färgvariant av, om det ens finns någon (?) Jag tror inte man försökt odla fram någon där direkt. Arterna är rätt så olika i temperament också, marmorguramin är känd för att vara rätt ilsk medans mosaikguramin är en av de fredligaste.
Kroppsformen skiljer sig med:
Visa bifogad fil 159018